شنبه 21/سپتامبر/2024

جلسه مهم دیوید فریدمن با نتانیاهو و گانتز در مورد الحاق کرانه باختری

پنج‌شنبه 11-ژوئن-2020

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی قرار است روز یکشنبه آینده جلسه مهمی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز وزیر جنگ و نخست وزیر کشیک این رژیم در رابطه با پرونده الحاق کرانه باختری داشته باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی و شبکه عبری زبان “ریشت کان” اعلام کردند که هدف از این جلسه، حل اختلافات بین حزب لیکود و ائتلاف آبی سفید در مورد شیوه اجرای طرح الحاق کرانه باختری است.

این جلسه در حالی قرار است برگزار شود که محافل اسرائیلی از آغاز اجرای طرح الحاق کرانه باختری در اوایل جولای آینده سخن می‌گویند.

منابع صهیونیستی تاکید کردند که گانتز بر الحاق تجمعات شهرک‌نشینی بزرگ همچون گوش عتصیون و معالیه ادومیم و عدم اتخاذ هیچگونه اقدامی در مورد منطقه غور اردن در شرایط فعلی اصرار دارد.

اما در طرف مقابل، نتانیاهو و بسیاری از رهبران لیکود بر الحاق غور اردن و تمامی شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری تاکید دارند.

این اختلافات بین لیکود و ائتلاف آبی سفید در حالی به وجود آمده که دولت آمریکا موضع خود در مورد طرح الحاق کرانه باختری را تا حدودی تغییر داده و خواستار به تاخیر انداختن زمان اجرای این طرح شده است.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته فاش کردند که نتانیاهو قصد دارد قبل از الحاق برخی مناطق از جمله غور اردن، 3 تجمع شهرک‌نشینی بزرگ در کرانه باختری را به اراضی اشغالی الحاق کند. بیش از 80 درصد از صهیونیست‌های ساکن کرانه باختری در این 3 تجمع شهرک‌نشینی سکونت دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد