شنبه 21/سپتامبر/2024

مساله فلسطین همچنان مهمترین موضوع اقدامات کشورهای عربی است

شنبه 23-مارس-2024

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای تاکید کرد مساله فلسطین همچنان مساله اصلی اقدامات انجام شده از سوی کشورهای عربی بوده به ویژه آنکه از جمله مسائل مورد توجه تمام ملت‌های عربی از سال 1948 به شمار می‌رود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این نهاد بین المللی اعلام کرد: تجاوزات انجام شده علیه نوار غزه حاکی از توحش اشغالگران و نقض فاحش استانداردهای جهانی است که لازمه آن توجه ویژه به اصلی بودن مساله فلسطین نزد ملت‌ها و کشورهای عربی است.
در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام جمعی به عنوان تنها راه مقابله با چالش‌های پیش روی منطقه ضروری است و کشورهای عربی باید بدانند که هیچ فایده‌ای برای اقدامات فردی وجود ندارد چرا که جهان در مسیر به رسمیت شناختن ساختارهای بزرگ و جمعی است.
اتحادیه عرب ادامه داد: تلاش و هم افزایی بیشتر برای حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در مقابله با توحش اشغالگران  و دستیابی آنها به حق خود برای تشکیل کشوری مستقل امری ضروری است.
لازم به ذکر است ارتش رژیم اشغالگر از 7 اکتبر تاکنون همچنان به تجاوزات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد که از حمایت کامل آمریکا و کشورهای اروپایی برخوردار بوده و طی آن زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار داده و آن درگیری یک فاجعه انسانی بی سابقه نموده است.
بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی منابع فلسطینی و بین المللی حملات اشغالگران به نوار غزه تاکنون شهادت 32070 نفر را در پی داشته و علاوه بر آن باعث مجروحیت 74298 نفر نیز شده و 85 درصد از مردم ساکن این منطقه را آواره کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد