جمعه 25/اکتبر/2024

قطع آب و برق غزه جنایت علیه بشریت است

پنج‌شنبه 23-نوامبر-2023

وزرای آب کشورهای عربی اعلام کردند قطع آب و برق مردم فلسطین در نوار غزه به عنوان مجازات دسته جمعی یک جنایت جنگی خطرناک و در واقع جنایت علیه انسانیت است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین شرکت کنندگان در 15 امین دوره شورای وزرای آب کشورهای عربی که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد اشغالگران صهیونیست را مسئول شرایط کنونی فلسطین و پیامدهای تجاوز وحشیانه علیه نوار غزه اعلام نموده که نتیجه آن شهادت و مجروحیت ده‌ها هزار فلسطینی و ویرانی گسترده بوده است.
مقامات کشورهای عربی همچنین قطع آب و برق و عدم دسترسی مردم غزه به غذا را نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه و معاهدات بین المللی به ویژه توافقات ژنو دانستند.
در این نشست تاکید شد اقدام رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت اشغالگر در خصوص توقف ارائه خدمات اساسی مانند برق و آب به شهروندان فلسطینی در چارچوب مجازات دسته جمعی جنایت جنگی خطرناک و جنایت علیه بشریت است.
در این بیانیه همچنین نسبت به خطر مرگ ناشی از تشنگی یا بیماری‌ها و شیوع رو به افزایش آنها ابزار نگرانی شده و بر ضرورت فراهم سازی فوری نیازهای انسانی به ویژه سوخت به منظور تامین آب برای مردم فلسطین در نوار غزه تاکید شده است.
وزرای آب کشورهای عربی در ادامه افزودند جامعه بین الملل باید فشارها بر رژیم صهیونیستی را افزایش داده تا تجاوز کنونی فوراً متوقف شود و اقدامات سیاسی، حقوقی و رسانه‌ای برای توقف اقدامات این رژیم مانند قطع آب و برق و جلوگیری از ورود سوخت به غزه صورت پذیرد چرا که این اقدامات در تعارض با تمام قوانین و اصول بشری قرار دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد