جمعه 25/اکتبر/2024

قطر: تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان در غزه جنایت جنگی است

دوشنبه 24-سپتامبر-2018

نماینده قطر در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز دوشنبه اعلام کرد که تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی در باریکه غزه جنایت جنگی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، نماینده قطر در این شورا تصریح کرد که وضعیت باریکه غزه یکی از سخت ترین شرایطی است که فلسطینیان تجربه کرده اند و هدف از تظاهرات های مسالمت آمیز فلسطینیان تاکید بر حق بازگشت آوارگان و تامین حقوق معیشتی بهتر برای ساکنان غزه است.

وی افزود: حمله خشونت بار نظامیان صهیونیست به این تظاهرات ها، نقض آشکار منشورها و توافقنامه های بین المللی و به ویژه کنوانسیون ژنو و یک جنایت جنگی است.

نماینده قطر در همین راستا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست ضمن محاکمه صهیونیست ها، درباره تجاوزات صورت گرفته تحقیق کند و علاوه بر لغو محاصره همه جانبه غزه، آزادی تردد شهروندان فلسطینی و دستیابی آنها به زندگی بهتر را تضمین کند.

گفتنی است که از آغاز تظاهرات های مسالمت آمیز حق بازگشت در اواخر ماه مارس گذشته تاکنون، بیش از 185 فلسطینی شهید و نزدیک به 20 هزار نفر دیگر مجروح و یا در اثر استنشاق گازهای سمی دچار مسمومیت شده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد