شنبه 21/سپتامبر/2024

محکومیت اظهارات عزام احمد و تشکیلات خودگردان علیه غزه

سه‌شنبه 8-ژانویه-2019

گروه های ملی و اسلامی فلسطین و رهبران فلسطینی اظهارات مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین  جنبش فتح علیه باریکه غزه را که آخرین مورد از آنها درخواست عزام احمد یکی از رهبران این جنبش برای قطع هوای باریکه غزه و معرفی این منطقه به عنوان “منطقه شورشی” بود، محکوم کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این طرف های فلسطینی با صدور بیانیه های جداگانه، اظهارات تنش زا و سراسر کینه و نفرت علیه باریکه غزه و مقاومت فلسطین را محکوم کرده و تاکید نمودند که مسئولان تشکیلات خودگردان همسو با طرح صلح آمریکا موسوم به “معامله قرن” این اظهارات را بیان می کنند.

جهاد اسلامی: اظهارات عزام احمد خدمت به رژیم صهیونیستی است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در همین راستا اعلام کرد که اظهارات “عزام احمد” غیر قابل قبول است و جز رژیم صهیونیستی و دشمنان مسئله فلسطین، به نفع هیچ طرف دیگری نیست.

احمد مدلل از رهبران جهاد اسلامی در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اظهار داشت که «این اظهارات زمینه ساز اجرای معامله قرن و سرآغاز جداسازی باریکه غزه از کرانه باختری است» و هیچ انسان آزاده ای نمی تواند این اقدامات را قبول کند.

وی افزود: آنچه عزام احمد امروز برای باریکه غزه می خواهد، قبلا “اسحاق رابین” نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی (زمانی که آرزو کرد دریا آنرا ببلعد) برای این منطقه می خواست و باریکه غزه “گروگان گرفته شده” نیست، بلکه این کرانه باختری است که توسط رژیم صهیونیستی که مقاومت آنرا از باریکه غزه بیرون کرد، گروگان گرفته شده است.

وی افزود: باریکه غزه توانست با سلاح خود دشمن را بیرون کند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی کرانه باختری را عرصه تاخت و تاز خود قرار داده است و هیچ زمینی برای ما در آنجا نمانده است و همه این منطقه را شهرک ها و جاده های کمربندی گرفته است.

مدلل خاطر نشان کرد که در سایه دفاع مقاومت فلسطین از باریکه غزه و ساکنان آن، اظهارات عزام احمد به ضرر وی تمام خواهد شد.

جبهه دموکراتیک: این اظهارات کمکی به آشتی ملی نمی کند

از سوی دیگر، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرد که اظهارات عزام احمد به نفع آشتی ملی فلسطین نیست و باید مجازات های اعمال شده علیه نوار غزه و ساکنان آن متوقف شود.

محمود خلف از رهبران جبهه دموکراتیک در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تاکید کرد که نباید ساکنان باریکه غزه و امور زندگی آنها را به تصمیمات سیاسی گره زد و هر چه زودتر باید آشتی ملی محقق شود و گروه های فلسطینی بر سر میز گفتگوی همه جانبه ملی بازگردند.

جنبش آزادگان: این بی شرمانه است

جنبش آزادگان فلسطین هم به نوبه خود اعلام کرد که «اظهارات عزام احمد علیه باریکه غزه نشانگر بی شرمی این گروه است که آرمان فلسطین را مصادره کرده اند و رهبری یک توطئه بین المللی برای به زانو درآوردن باریکه غزه در راستای اجرای معامله قرن را بر عهده گرفته است.

این جنبش با تاکید بر اینکه عزام احمد و دار و دسته تشکیلات خودگردان تندروتر از جریان راستگرای رژیم صهیونیستی شده اند و اظهارات صهیونیستی آنها نوعی جنگ علیه غزه و ساکنان آن است، خاطر نشان ساخت که «آنچه رژیم صهیونیستی با جنگ و تخریب  کشتار نتوانسته است محقق سازد، محمود عباس و دار و دسته صهیونیست زده وی نیز نخواهند توانست با تحمیل گرسنگی و تحریک و تهدید و قطع رزق و روزی مردم محقق کنند.»

مقاومت مردمی: اظهارات عزام احمد نشانگر تفکر انتقام جویانه است

کمیته های مقاومت مردمی فلسطین نیز اظهارات عزام احمد علیه باریکه غزه را نشانگر تفکر انتقام جویانه مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین دانست و تاکید کرد که این تشکیلات نمی تواند عزم و اراده ملت فلسطین و حمایت آن از مقاومت را در هم بشکند.

در همین راستا، “عبد اللطیف قانوع” سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که تشدید لحن اظهارات رهبران جنبش فتح و تهدیدات بی وقفه آنها علیه باریکه غزه همزمان با اقدامات و تصمیمات انتقام جویانه عباس نشان می دهد که دار و دسته تشکیلات رام الله به جداسازی باریکه غزه از کرانه باختری ادامه می دهد.

وی تاکید کرد که این وضعیت مستلزم اتخاذ موضع ملی جامع و حمایت طرف های عربی از پروژه ملی فلسطین و نجات ساکنان غزه از افزایش حجم فشارها و محاصره است.

قانوع در پایان این سوال را مطرح کرد که «چرا جنبش فتح خشمش را بر سر غزه خالی می کند؟ و طرف ذینفع شانه خالی کردن تشکیلات خودگردان از مسئولیت های خود در غزه کیست؟

 از سوی دیگر، عبد الحمید مصری از رهبران جریان موسوم به “جریان اصلاح طلب” در داخل جنبش فتح نیز اظهارات عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح را که خواستار قطع هوا از باریکه غزه شده بود، محکوم و تاکید کرد که وی آرزوی مشترکی با اسحاق رابین نخست وزیر اسبق و ترور شده رژیم صهیونیستی دارد که آرزو کرده بود دریا غزه را در کام خود فرو ببرد.

عزام احمد امروز سه شنبه طی اظهاراتی مدعی شده بود که باید برای بازپس گیری باریکه غزه از دست جنبش مقاومت اسلامی “حماس” هوای این منطقه را قطع و آنرا منطقه شورشی اعلام کرد. وی نوار غزه را به “هواپیمای ربوده شده” توصیف کرد و مدعی شد که جنبش حماس یک “گروه شبه نظامی مسلح” است که ساکنان غزه را گروگان گرفته است و باید به خاطر این کارش تاوان دهد و یا اینکه به گروگان گیری غزه پایان دهد.

لینک کوتاه:

کپی شد