جمعه 20/سپتامبر/2024

شماری از فلسطینیان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند

دوشنبه 19-نوامبر-2018

شانزدهمین راهپیمایی دریایی لغو محاصره نوار غزه عصر امروز دوشنبه آغاز شد. 
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، هزاران تن از فلسطینیان ساکن باریکه غزه راهی سواحل شمال باریکه غزه شدند. 
نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس به سوی شرکت کنندگان در این راهپیمایی آتش گشودند که در پی این تجاوز تعدادی از آنان زخمی شدند.  
کمیته تحرک ملی برای شکستن محاصره غزه دیروز یکشنبه اعلام کرد که شانزدهمین راهپیمایی دریایی در غزه امروز دوشنبه در منطقه واحه در شمال غرب نوار غزه برگزار خواهد شد.
این کمیته طی کنفرانسی مطبوعاتی در بندر غزه اعلام کرد که این راهپیمایی در قالب تظاهرات های مکرر دریایی برگزار می شود و قرار است راس ساعت 2 بعد از ظهر با مشارکت ده ها قایق حامل خسارت دیدگان از محاصره غزه برگزار شود.
کمیته تحرک ملی برای شکستن محاصره غزه خاطرنشان ساخت که در کنار این راهپیمایی دریایی، تحرکات زمینی نیز در این منطقه صورت خواهد گرفت و اقشار مختلف ملت فلسطین می توانند در آن مشارکت گسترده داشته باشند.
این کمیته ضمن تاکید بر تداوم راهپیمایی های حق بازگشت تا تحقق اهداف مورد نظر، از تلاش های مصر، قطر و سازمان ملل برای کاهش درد و رنج ساکنان غزه که منجر به بهود قابل ملاحظه وضعیت زندگی فلسطینیان شده است، قدردانی کرد و در عین حال خواستار تلاش بیشتر برای لغو کامل محاصره غزه شد.
کمیته یاد شده ضمن مخالفت با هر گونه مصادیق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تلاش های این رژیم برای تصویب قانون اعدام اسرای فلسطینی، از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواست با اراده ملت فلسطین مقابله نکند و مجازات های اعمال شده علیه غزه را لغو کند.

لینک کوتاه:

کپی شد