جمعه 20/سپتامبر/2024

تشکیل لابی جدید در کنست برای تسریع روند یهودی سازی مسجد الاقصی

پنج‌شنبه 1-ژوئن-2023

برخی اعضای کنست رژیم صهیونیستی به منظور یهودی سازی مسجد الاقصی یک لابی جدید در این نهاد تشکیل داده که اقدامی خطرناک و در چارچوب سلسله اقدامات انجام شده توسط دولت راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این لابی به دنبال آن است که تغییرات اساسی در مسجد الاقصی ایجاد کرده و واقعیت‌هایی بی‌سابقه و متفاوت از حملات علیه این مکان مقدس و تقسیم زمانی آن را پدید آورد.
اسماعیل المسلمانی مختصص و پژوهشگر فلسطینی در امور قدس تاکید دارد اعضای کنست وابسته به حزب لیکود در راستای اقدامات اشغالگران برای تسلط کامل بر مسجد الاقصی این لابی را تشکیل داده و این اقدام برای این مکان مقدس بسیار خطرناک است.
وی افزود این لابی به دنبال آن است که حملات به مسجد الاقصی محدود به زمان خاصی نبوده و شهرک نشینان بتوانند از تمام درهای آن وارد این مکان مقدس شوند و این اقدامات خطرناک است که به طوری که می‌تواند به آغاز انتفاضه‌ای جدید علیه اشغالگران منتهی شود.
نسیم فیتوری، آریل کیلنر و دان ایلوز 3 نفر از اعضای حزب لیکود از تاسیس این لابی جدید با همکاری سازمان افراطی «پیدینو» خبر دادند که به دنبال تشویق به افزایش حملات علیه مسجد الاقصی و نماز خواندن یهودیان در آن هستند.
بر اساس اعلام روزنامه یدیعوت آحرونوت این لابی جدید اهمیت مسجد الاقصی در ساختار صهیونیسم و جایگاه آن در وجود اسرائیل را مورد بررسی قرار خواهد داد.
امجد شهاب دیگر پژوهشگر فلسطینی در امور قدس تاکید کرد برخی اقدامات تنش آفرین در مسجد الاقصی انجام می‌شود که از حمایت کامل دولت راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی برخوردار است.
وی افزود اشغالگران با انجام برخی اقدامات به دنبال تحمیل واقعیت‌های جدید بی سابقه در مسجد الاقصی هستند و تشکیل این لابی نیز در همین چارچوب بوده که هدف آن مشروعیت بخشی به تقسیم مکانی مسجد الاقصی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی است.
این پژوهشگر فلسطینی ادامه داد اشغالگران می‌خواهند نقش آفرینی اردن در مسجد الاقصی را کاهش داده تا زمینه برای سلب کامل صلاحیت از این کشور فراهم شود و مشاهده می‌شود که اشغالگران به دنبال پیاده سازی نمونه مسجد ابراهیمی هستند تا مسجد الاقصی را از فلسطینیان سرقت نمایند.

لینک کوتاه:

کپی شد