شنبه 21/سپتامبر/2024

درگیری های گسترده در سرزمین های اشغالی1948 فرار صهیونیست ها از اللد

چهارشنبه 12-می-2021

شب گذشته سرتاسر سرزمین های اشغالی 1948 صحنه تظاهرات و درگیری فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در حمایت از قدس و غزه بود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، درگیری ها در شهر اللد به حدی بالا بود که کنترل شهر از دست نیروهای پلیس خارج شد و رژیم صهیونیستی مجبور به اعزام 16 گردان یگان گارد مرزی خود به این شهر شد.
همچنین رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال 1966 در این شهر اعلام وضعیت فوق العاده کرد.
شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که جوانان ساکن اللد خودروهای شهرک‌نشینان را به آتش کشیده و یک مرکز پلیس را هدف تیراندازی قرار دادند.
“زاحی دفوش” خبرنگار نظامی اسرائیلی در این باره نوشت: اکثریت یهودیان اکنون در پناهگاه‌‌ها هستند، ما با بزرگ‌ترین حمله موشکی از زمان تاسیس “اسرائیل” مواجه هستیم.
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که فلسطینیان خشمگین در شهرهای ام الفحم و رهط، چند مرکز پلیس را به آتش کشیدند.
رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در منطقه شمالی در گفتگو با شبکه 13 گفت: در تمام عمرم ندیده‌ام عرب‌ها تا این اندازه از نیروهای امنیتی متنفر باشند، تا این لحظه 3 نفر از مجروحان درگیری‌های اللد وضعیت وخیمی دارند.
مقاومت فلسطین نیز در واکنش به درگیری ها در سرزمین های اشغالی 1948 و به نشانه همبستگی با آنان حملات شدیدتری را به این منطقه آغاز کرد که یکی از موشک ها نیز مستقیما به شهر اللد اصابت کرد و طی آن دو صهیونیست به هلاکت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد