یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ادامه واکنش فلسطینیان به انفجار بندر بیروت

چهارشنبه 5-آگوست-2020

گروه‌ها و جریان‌های مختلف فلسطینی حادثه دردناک انفجار روز گذشته بندر بیروت را به ملت و دولت لبنان تسلیت گفته و با آنان ابراز همدردی کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت لبنان در این حادثه و مصیبت بزرگ و در مقابله با محاصره و چالش‌های پیش‌رو، تاکید کرد که بیروت جایگاه ویژه‌ای در قلب تمامی عرب‌ها به طور عام و فلسطینیان به طور خاص دارد و بر تمامی چالش‌ها و تهدیدات فائق خواهد آمد.

این جنبش اظهار اطمینان کرد که هوشیاری و آگاهی ملت لبنان و جریان‌های فعال آن تکیه‌گاهی برای گذر از این مصیبت بزرگ و پشت سرگذاشتن آثار و پیامدهای دردناک آن خواهد بود و بیروت همچنان نماد قومیتی و ملیتی و مناره مبارزه، پایداری و آزادی خواهد بود.

جهاد اسلامی بیان کرد که ملت فلسطین تمامی امکانات خود را برای خدمت به ملت دوست و برادر لبنان بکار گرفته است.

از سوی دیگر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت لبنان، عموم ملت فلسطین به ویژه ساکنان اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در این کشور را به پایبندی به عزای عمومی به احترام شهدا و مجروحان این حادثه و همبستگی کامل با لبنانی‌ها فراخواند.

جبهه خلق همچنین خواستار مشارکت تمامی فلسطینیان در کمپین‌های اهدای خون به منظور یاری رساندن به مجروحان این حادثه شد.

دبیرکل جبهه مبارزات مردمی فلسطین هم این حادثه دردناک را به دولت، رئیس جمهور و ملت لبنان تسلیت گفت و با خانواده‌های شهدا و مجروحان نیز ابراز همدردی و همبستگی کرد.

دکتر احمد مجدلانی از آمادگی دولت فلسطین برای کمک‌رسانی به لبنان جهت عبور از این مصیبت بزرگ خبر داد.

لینک کوتاه:

کپی شد