یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حمایت بایدن از اسرائیل خشم نزدیکان وی را افزایش داده است

پنج‌شنبه 30-نوامبر-2023

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از برخی منابع مطلع اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گروه کوچکی از مسلمانان سرشناس را به کاخ سفید دعوت کرده تا اسلام هراسی در آمریکا پس از گذشت چند هفته از جنگ غزه را مورد بررسی قرار دهد و ناامیدی از بایدن حتی در میان برخی مسئولین دولت وی نیز مشاهده می‌شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیویورک تایمز افزود افراد حاضر در این نشست به بایدن اعلام کرده‌اند که بسیاری حمایت وی از رژیم صهیوینستی پس از 7 اکتبر را چراغ سبز وی برای بمباران‌های این رژیم علیه غزه تلقی می‌کنند. آنها تاکید کردند سخنان بایدن که در آن تعداد کشته‌های فلسطینی را مورد تردید قرار داد بسیار تحقیر کننده بود و چاقوکشی مرگبار کودک 6 ساله مسلمان در خارج از شیکاگو را تنها نتیجه ویرانگر انسانیت زدایی از جامعه مسلمان دانستند.
این روزنامه به نقل از وائل الزیات رئیس یکی از سازمان‌های فعال در زمینه بسیج رای دهندگان مسلمان که در نشست برگزار شده در سالن روزولت کاخ سفید در 26 اکتبر گذشته حضور داشته اعلام کرد: بایدن در این نشست اعتراف کرد که شاید اشتباهاتی در سخنان وی بوده، وی به صحبت‌های مطرح شده گوش داد و اظهار همدردی کرد و وعده داد اقدامات بهتری انجام شود به ویژه در خصوص تاکید بر انسان بودن فلسیطینیان.
در همین راستا کیت آلیسون دادستان ایالت مینه‌سوتا که از دیگر حاضران در این نشست بوده اعلام کرد جنگ خطرات برای آمریکایی‌ها را افزایش داده و افزود رهبران جامعه اسلامی آمریکا به بایدن هشدار دادند مشکلات مردم بی‌گناه غزه که برای ادامه زندگی در شرایط بسیار سخت تلاش می‌کنند احتمال وقوع حملات اسلام ستیزانه در آمریکا را افزایش می‌دهد.
نیویورک تایمز تاکید کرد این نشست بدون دستیابی به هدفی که مورد نظر آن که وعده بایدن برای دعوت به آتش بس دائم بود به پایان رسید.
بر اساس اعلام این روزنامه آمریکایی معاونان و مشاوران ارشد بایدن با محوریت جفری زینتز رئیس کارکنان کاخ سفید جلسات متعددی با مسئولان عصابی برای شنیدن شکایات آنها برگزار کرده‌اند. در یکی از این نشست‌ها که خانم زینتز، آنیتا دان مشاور رئیس جمهور، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی و استفان بنجامین رئیس بخش مشارکت عمومی برگزار شد کارمندان ناراضی از نگرانی‌های خود در خصوص استراتژی و اظهارات رئیس جمهور آمریکا سخن گفتند.
نیویورک تایمز ادامه داد بایدن خود را از مدت‌ها قبل قهرمان اسرائیل و ملت یهود می‌داند و مدام می‌گوید: برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشی. حمایت همه جانبه بایدن از رژیم صهیونیستی گاهی وی را با برخی اعضای حزب دموکرات به ویژه اعضای ائتلاف چپگرای حامی مساله فلسطین با تضاد مواجه کرده است.
این روزنامه مقاله خود را با سخنی از جیمز زغبی رئیس مرکز عربی- آمریکایی به پایان رساند که گفت: هنگامی که غبارها فرونشسته و اشک‌ها خشک شوند جنازه‌های بیشتر، خشم افزایش یافته و افراط فزاینده در برابر ما قرار خواهد داشت.

لینک کوتاه:

کپی شد