جمعه 20/سپتامبر/2024

رژیم صهیونیستی منزل شهید فادی ابوشخیدم را تخریب کرد

سه‌شنبه 1-فوریه-2022

رژیم اشغالگر صهیونیستی بالاخره منزل شهید فادی ابوشخیدم را در اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی تخریب کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، ده ها نظامی اسرائیلی امروز سه شنبه برای تخریب منزل شهید ابوشخیدم روانه اردوگاه شعفاط شده و اقدام به دیوارکشی در اطراف آن کردند.
در پی یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه شعفاط، میان آن ها و فلسطینیان ساکن این منطقه درگیری به وقوع پیوست که طی آن اشغالگران اسرائیلی با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دو روز پیش درخواست تجدیدنظر خانواده شهید ابوشخیدم در حکم تخریب خانه‌ آنان را رد کرد و در نهایت این حکم ظالمانه امروز اجرا شد.
شهید ابو شخیدم 22 نوامبر گذشته در درگیری مسلحانه با نظامیان اسرائیلی در منطقه باب السلسله در بخش قدیمی قدس به شهادت رسید.
ابوشخیدم طی عملیاتی قهرمانانه برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی یک صهیونیست را به هلاکت رساند و 3 نفر دیگر را زخمی کرد و در نهایت خود نیز در درگیری مسلحانه با نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.
رژیم اشغالگر علاوه بر اینکه این شهروند فلسطینی ساکن قدس را به شهادت رساند، در نهایت خانه او را هم تخریب و خانواده اش را آواره و بی سرپناه کرد.
نهادهای حقوقی بارها نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب خانه های فلسطینیان به عنوان یک مجازات دسته جمعی اعتراض کرده اند.
با این حال، جوانان فلسطینی نه تنها در پی این سیاست های ظالمانه دست از مقاومت نمی کشند، بلکه روز به روز عرصه را نیز بر اشغالگران اسرائیلی تنگ تر خواهند کرد و بر اساس آماری که دفتر رسانه ای جنبش حماس در کرانه باختری منتشر کرده بود، سال 2021 سال مقاومت در کرانه باختری بود و بیشترین عملیات های مقاومتی طی سال های اخیر مربوط به سال گذشته بوده است.

لینک کوتاه:

کپی شد