یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تاکید کارکنان کاخ سفید بر عدم حمایت از اشغالگران و آتش‌بس در غزه

جمعه 15-دسامبر-2023

در حالی که فعالان سازمان‌های جامعه مدنی در سراسر جهان به دلیل بی توجهی دولت آمریکا و رهبران اروپایی از برقراری آتش بس در غزه ناامید شده‌اند ده‌ها نفر از کارکنان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خارج از کاخ سفید تجمع اعتراضی برگزار کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین کارکنان در این تجمع اعتراضی مسئولان آمریکایی را به توقف حمایت از رژیم صهیونیستی و توجه به صداهایی دعوت کردند که خواستار آتش بس در غزه هستند.
در این تجمع اعتراضی تعدادی از کارکنان اداری و خدماتی شرکت داشتند اما نکته قابل توجه آن است که این تجمع با هدایت جوش پل از مدیران ارشد دولت آمریکا برگزار شد که ماه اکتبر از وزارت خارجه استعفا داد چرا که با رویکرد دولت بایدن در قبال جنگ غزه مخالفت داشت.
افراد حاضر در این تجمع تابلوهایی در دست داشتند که خواستار آتش بس در غزه بوده و آنها همچنین شمع‌هایی در برابر ورودی کاخ سفید روشن کردند و لیست اسامی تعدادی از کودکان غزه که با موشک‌های اشغالگران به شهادت رسیده بودند را قرائت نموده و به احترام آنان گل بر روی زمین گذاشتند.
در پایان این تجمع شرکت کنندگان بیانیه‌ای شدید اللحن صادر نموده و تاکید کردند: آتش بس موقت 13 روز پیش پایان یافت و ما با مشاهده از سرگیری کامل عملیات کشتار، اخراج و بمباران غیرنظامیان وحشت زده شدیم. این توقف موقت برای این حد از خشونت کافی نیست بلکه لازم است برای نجات بیشترین تعداد ممکن از ساکنان غزه و تحقق فوری آتش بس دائم اقدام شود.
در این بیانیه آمده است: مردم آمریکا و نهادهای رسمی مورد پذیرش مانند سازمان ملل متحد خواستار آتش بس بوده اما این دولت آمریکا است که به این خواسته بی توجهی می‌کند. ما از رئیس جمهور بایدن و اعضای دولت می‌خواهیم هر چه سریعتر آتش بس را برقرار نمایند.
لازم به ذکر است بیش از 700 نفر از کارکنان و شخصیت‌های سیاسی آمریکا ماه گذشته میلادی با امضای نامه‌ای بایدن رئیس جمهور آمریکا را به برقراری آتش بس و از سرگیری ارائه خدماتی مانند آب، برق و سوخت به ساکنان غزه دعوت نموده و بر ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کردند.
همچنین چندی پیش ده‌ها نفر از کارکنان کنگره آمریکا با تجمع در برابر ساختمان کنگره خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند.

لینک کوتاه:

کپی شد