دوشنبه 23/سپتامبر/2024

نتانیاهو: کشورهای عربی به اسرائیل به چشم دشمن نگاه نمی کنند

دوشنبه 18-فوریه-2019

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز دوشنبه اعلام کرد که اکثر کشورهای عربی به این رژیم به چشم دشمن نگاه نمی کنند، بلکه به چشم همپیمانی نگاه می کنند که برای مقابله با تروریسم نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، “بنیامین نتانیاهو” در جریان سخنرانی خود در جریان کنفرانس “سازمان های یهودی آمریکا” تصریح کرد که تا زمانی که جلوی اقدامات ایران در منطقه گرفته نشود، نمی توان منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی را حل کرد.

وی مدعی شد که اکثر کشورهای عربی دیگر به “اسرائیل” به چشم دشمن نگاه نمی کنند، بلکه به چشم همپیمانی نگاه می کنند که در زمینه مقابله با تروریسم نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی بروز تحول گسترده در عرصه پذیرش این رژیم از سوی کشورهای جهان شد و اعلام کرد که «اکثر کشورهای عربی و اسلامی دیگر به اسرائیل به چشم دشمن نگاه نمی کنند، بلکه آنرا همپیمانی می دانند که برای مقابله با تروریسم اسلامی؛ خواه در میان تندروهای سنی و خواه تندروهای شیعه نمی توان از آن چشم پوشی کرد.»

وی خاطر نشان کرد که در نشست ورشو، تعدادی از کشورهای عربی شرکت کرده بودند و محور این نشست ایران بود که همه آن را دشمن اصلی خود می دانند و بسیاری از کشورهای عربی بر روی این مسئله اتفاق نظر دارند که تا زمانی که جلوی اقدامات ایران در منطقه گرفته نشود، امکان حل مسئله فلسطین وجود ندارد.

نتانیاهو همچنین اظهار داشت که «جهانیان به ما می گفتند که اول باید باید مسئله فلسطین را حل کنیم، اما ما معامله را بر عکس کردیم و در آغاز باید خود را قدرتمند کنیم و در این صورت، روابط مان با جهان و کشورهای عربی گسترش خواهد یافت. این مسئله می تواند به ما برای حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی کمک کند.»

لینک کوتاه:

کپی شد