جمعه 20/سپتامبر/2024

ترکیه زوج اسرائیلی بازداشت شده را به جاسوسی متهم کرد

سه‌شنبه 16-نوامبر-2021

وزیر کشور ترکیه زوج اسرائیلی بازداشت شده در این کشور را به جاسوسی متهم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «سلیمان صویلو» امروز سه شنبه عنوان کرد که ظاهرا این زوج اسرائیلی که در استانبول بازداشت شدند، در حال جاسوسی بودند، چرا که از اقامتگاه رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصویربرداری می‌کردند.
شبکه عبری زبان “مکان” به نقل از صویلو تاکید کرد که نیروهای امنیتی ترکیه این زوج را در حالی که در حال نصب یک پرچم در نزدیکی اقامتگاه اردوغان بودند، بازداشت کردند.
وی از احتمال تنظیم دادخواست علیه این زوج اسرائیلی خبر داد و تاکید کرد که تکلیف آن‌ها را دادگاه مشخص خواهد کرد.
این اولین واکنش یک وزیر دولت ترکیه به ماجرای بازداشت زوج اسرائیلی در این کشور است.
 دادگاهی در ترکیه چند روز پیش مدت بازداشت دو اسرائیلی بازداشت شده را به درخواست سازمان اطلاعات این کشور به مدت 20 روز دیگر تمدید کرد.
این زوج اسرائیلی چند روز پیش به اتهام تصویربرداری از اقامتگاه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بازداشت شدند.
این در حالی است که منابع عبری زبان قبلا گفته بودند که این دو اسرائیلی قرار است روز جمعه دادگاهی شده و فورا به فلسطین اشغالی بازگردانده شوند و تا 6 ماه حق بازگشت به ترکیه را نخواهند داشت.
پایگاه خبری عبری زبان “واللا” به نقل از یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد که کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول خواستار ملاقات با زوج اسرائیلی شد که به اتهام تصویربرداری از اقامتگاه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بازداشت شدند.
روزنامه عبری زبان “یدیعوت احرونوت” در گزارشی در این باره نوشت که این زوج اسرائیلی پس از تصویربرداری از اقامتگاه اردوغان از یک رستوران در بخش آسیایی استانبول، به یک برگه معامله برای ترکیه مبدل شدند.
روزنامه مذکور اشاره کرد که خانواده این زوج اسرائیلی پنجشنبه گذشته از بازداشت آن‌ها مطلع شدند و قرار بر این بود که روز گذشته به فلسطین اشغالی بازگردانده شوند اما دادگاه استانبول مدت بازداشت آن‌ها را 20 روز دیگر تمدید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد