جمعه 20/سپتامبر/2024

برخی منابع از احتمال عادی سازی روابط اندونزی و اشغالگران خبر دادند

پنج‌شنبه 11-آوریل-2024

برخی منابع صهیونیستی از دستیابی به پیشرفت در چند روز گذشته در مسیر عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان در جهان خبر داده و تاکید کردند اندونزی در مسیر برقرار روابط دیپلماتیک با این رژیم قرار گرفته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت امروز پنجشنبه اعلام کرد: پس از گذشت 3 ماه از مذاکرات محرمانه میان طرفین و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) توافقی حاصل گردیده که بر اساس آن اندونزی متعهد به عادی سازی روابط با اسرائیل شده تا در مقابل اسرائیل نیز با الحاق این کشور اسلامی به این سازمان مخالفت نکند.
یک منبع صهیونیست مدعی شد ماتیاس کورمان دبیرکل سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد: یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه اسرائیل در نامه‌ (که بر اساس اعلام این منبع اندونزی هم در جریان تنظیم آن بوده) ارسالی دو هفته پیش خود اطمینان داده با هر گونه تصمیم اتخاذی در آینده برای پیوستن اندونزی به این سازمان مخالفت نخواهد کرد چرا که لازمه این امر موافقت تمام اعضای سازمان از جمله اسرائیل است.
در همین رابطه یدیعوت آحرونوت افزود: یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی این موفقیت را به کورمان تبریک گفته و در نامه خود ابراز امیدواری کرده این اقدام تغییری مثبت در سیاست‌های اندونزی در قبال اسرائیل ایجاد کند تا طرفین به عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک دست پیدا کنند.
لازم به ذکر است معروف امین معاون رئیس جمهور اندونزی در سفر به نیوزیلند در اواسط ماه گذشته میلادی در اظهاراتی تاکید کرد که این کشور هرگز پیش از حل و فصل کامل مساله فلسطین که تاسیس کشور مستقل فلسطینی را تضمین کند روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار نخواهد کرد.
امین اراضی اشغالی را بزرگترین زندان جهان برای مردم فلسطین توصیف نموده و تاکید کرد: موضع اندونزی در قبال مساله فلسطین از کنفرانس آسیا و آفریقا که در سال 1955 در اندونزی برگزار شده تغییر نکرده است، برخی کشورها روابط خود با اسرائیل را عادی سازی کرده‌اند و خواستار تاثیرگذاری بر موضع اندونزی هستند تا ما نیز روابط خود با اسرائیل را عادی سازی کنیم اما کشور اندونزی بر موضع خود در مخالفت با این مساله تاکید دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد