دوشنبه 23/سپتامبر/2024

اعتصاب عمومی در اراضی 1948 در اعتراض به شهادت محمد العصیبی

یکشنبه 2-آوریل-2023

از صبح امروز یکشنبه تمام مناطق و شهرهای فلسطینی اراضی اشغالی 1948 در پاسخ به درخواست کمیته پیگیری امور شهروندان عرب در اعتراض به شهادت محمد العصیبی جوان فلسطینی با گلوله نظامیان اشغالگر در ورودی باب السلسله مسجد الاقصی وارد اعتصاب عمومی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ادارات محلی عربی، نظامی آموزش و واحدهای تجاری با این اعتصاب همراهی کرده‌اند.

منطقه حوره در النقب واقع در جنوب اراضی اشغالی 1948 که محل تولد این شهید فلسطینی بوده شب گذشته شاهد تظاهرات مردمی بود که به درگیری با پلیس اشغالگر منتهی شد.

کمیته پیگیری امور شهروندان عرب خواستار تشکیل کمیته‌ای ویژه برای تحقیق در این زمینه و انتشار فیلم دوربین‌های مراقبتی اطراف حرم و خیابان‌های بخش قدیمی قدس اشغالی شد.

این کمیته عربی همچنین خواستار برگزاری تجمعات اعتراضی در مناطق مختلف فلسطینی در اراضی اشغالی 1948 در واکنش به این جنایت شد. این کمیته تصمیم دارد مراسم تشییع جنازه این شهید فلسطینی را به تظاهراتی مردمی علیه تمام سیاست‌های اشغالگرانه، سرکوبگر و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی تبدیل کند.

حابس العطاونه رئیس شورای محلی منطقه حوره اعلام کرد: محمد العصیبی بدون دلیل با گلوله پلیس هدف قرار گرفت و چنانچه روایت پلیس نیز تاکید دارد وی هیچ تلاشی برای حمله و اقدام علیه آنان انجام نداده است، این جوان فلسطینی ماه آینده دوران تحصیل خود در رشته پزشکی در کشور رومانی را به پایان می‌رساند.

روز گذشته پلیس رژیم صهیونیستی این جوان فلسطینی را در برابر باب السلسله با گلوله هدف قرار داده در حالی که وی برای حمایت از یک جوان فلسطینی اقدام کرد که اشغالگران اجازه نمی‌دادند وارد مسجد الاقصی شود.

لینک کوتاه:

کپی شد