چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

فروش 3 میلیارد دلار سلاح به کشورهای عربی پس از توافقات ابراهیم

جمعه 8-جولای-2022

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم پس از امضای توافقات ابراهیم در سپتامبر 2020 تا کنون با کشورهای عربی که البته مصر و اردن شامل آنها نمی‌شوند 3 میلیارد دلار قرارداد فروش سلاح منعقد کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گانتس در جمع خبرنگاران نظامی رسانه‌های اسرائیل اعلام کرد در دو سال گذشته حدود 150 دیدار میان مسئولان امنیتی و افسران ارتش اسرائیل و همتایان آنها در کشورهای عربی به جز مصر و اردن برگزار شده است.
گانتس و مسئولان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی قصد دارند سامانه پدافندی جدید خود برای مقابله با موشک‌ها و خمپاره‌ها با استفاده اشعه لیزر را همزمان به سفر بایدن به اراضی اشغالی به نمایش بگذارند.
گانتس افزود: قصد داریم بیش از 500 میلیون شِکل به بودجه نظامی خود برای ادامه این پروژه بیافزاییم و ارزیابی‌ها بیانگر آن است که این سامانه در دو سال آینده عملیاتی می‌شود.
ارزیابی‌های امنیتی حاکی از آن است که جنگ اوکراین به افزایش حجم فروش سلاح توسط اسرائیل منتهی شده که خریدار بخش قابل توجهی از آن ارتش‌های اروپایی هستند.
گانتس افزود 3 پهپادی که شنبه گذشته توسط حزب الله به سمت سکوی گازی کاریش هدایت شد دارای مشخصات نظامی و ساخت ایران بوده است.
یک مسئول امنیتی بلند پایه به خبرنگاران نظامی گفت: اسرائیل برای تقویت همکاری با کشورهای منطقه علیه ایران تلاش می‌کند. ما آماده احتمال عدم دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران یا حصول توافقی بد با این کشور هستیم.
گانتس نیز تاکید کرد اسرائیل به فشارهای خود به کشورهای بزرگ و اقناع آمریکا برای دستیابی به توافقی بلند مدت که بتواند تا حد امکان از تبدیل شده ایران به یک کشور هسته‌ای نظامی جلوگیری کند ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه:

کپی شد