سه شنبه 24/سپتامبر/2024

یک رهبر لیکود: انتخابات زودهنگام پارلمانی در ماه مه 2019 برگزار می شود

شنبه 1-دسامبر-2018

رئیس قویترین ائتلاف دولتی و سیاسی در پارلمان رژیم صهیونیستی ضمن تردید در قدرت دولت کنونی این رژیم به ریاست حزب لیکود برای تداوم حیات تا پایان مدت قانونی فعالیت خود؛ یعنی اواخر سال 2019، اعلام کرد که انتخابات زودهنگام پارلمانی رژیم صهیونیستی ماه مه آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، “دیوید بیتان” امروز شنبه در یک همایش فرهنگی در شهرک خضیره واقع در شمال اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین، خاطر نشان کرد که انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم صهیونیستی در ماه مه آینده برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد که اتهامات فساد مطرح شده علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مانع از تداوم فعالیت وی در این سمت و شاید در دولت آتی می شوند و قانون تنها تا زمانی به نتانیاهو اجازه فعالیت در سمت فعلی اش را می دهد که محاکمه نشود.

دولت صهیونیستی از ماه نوامبر گذشته شاهد بحران سیاسی بزرگ و خطرناکی است که نزدیک بود منجر به براندازی دولت چهارم نتانیاهو  و برگزاری انتخابات زودهنگام کنست به جای انتخابات نوامبر سال 2019 شود.

در تاریخ 14 نوامبر گذشته هم “اویگدور لیبرمن” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید اختلافات با نتانیاهو، از سمت خود کناره گیری کرد و حزب خود؛ “اسرائیل خانه ما” را از ائتلاف دولتی خارج کرد. وی همچنین خواستار انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام در سریعترین زمان ممکن شد.

با خروج 5 نماینده حزب اسرائیل خانه ما از دولت نتانیاهو، ائتلاف دولتی تنها متشکل از 5 حزب است و فقط 61 نماینده از 120 عضو کنست در آن عضو هستند؛ یعنی تنها یک نفر بیشتر از حد نصاب لازم برای تشکیل دولت.

لینک کوتاه:

کپی شد