یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حمایت سازمان همکاری اسلامی و الازهر از محاکمه بین المللی اشغالگران

جمعه 12-ژانویه-2024

سازمان همکاری اسلامی از کیفرخواست ارائه شده از سوی کشور آفریقای جنوبی به دادگاه بین المللی لاهه علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین حمایت کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان بین المللی با انتشار بیانیه‌ای برگزاری اولین جلسه استماع اتهامات رژیم صهیونیستی در خصوص عدم پایبندی این رژیم به توافقات منع نسل کشی و مجازات دسته جمعی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را مورد تمجید قرار داد.
در بیانیه این سازمان آمده است: امیدواریم این دادگاه تدابیر لازم و فوری برای متوقف کردن نسل کشی ارتکابی توسط نیروهای اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین را اتخاذ نماید.
در همین راستا الازهر نیز حمایت کامل خود از این کیفرخواست آفریقای جنوبی را اعلام نموده و تاکید کرد: این اقدام حاکی از اراده جهان آزاد و ضمیر زنده انسانی است که با صحنه‌های قتل، ویرانی و خونریزی بی‌گناهان و کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران اسرائیلی علیه مردم بی دفاع فلسطین در برابر دیدگاه و سکوت جهانی مخالفت می‌کند.
الازهر ضمن تشکر از کمیته حقوقی دادگاه بین المللی لاهه که ریاست آن در اختیار مشاور حقوقی کشور آفریقای جنوبی قرار دارد افزود: از تمام کشورهایی که حمایت خود از این اقدام آفریقای جنوبی را اعلام نموده و کشورهای دیگر را به مشارکت در این امر دعوت کردند و مواضعی قدرتمند برای توقف این خونریزی اتخاذ نمودند تشکر می‌کنیم.
در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: باید اقدامات بیشتری برای فشار بین المللی انجام شود تا در نهایت این جنایات گسترده در نوار غزه متوقف شده و حق مردم فلسطین به آنها بازگردانده شود.

لینک کوتاه:

کپی شد