دوشنبه 23/سپتامبر/2024

خاخام‌های آمریکایی خواستارتوقف کمک مالی به گروهک تندرو لیهاواشدند

دوشنبه 11-آوریل-2022

20 خاخام یهودی آمریکایی خواستار توقف کمک مالی به گروهک تندرو صهیونیستی “لیهاوا” به رهبری بنزی گوبستین که ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی نیز یکی از اعضای آن است، شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این خاخام‌ها با امضای طوماری اعلام کردند که انجمن صندوق مرکزی “اسرائیل” در آمریکا با حمایت مالی از گروهک مذکور و بن غفیر، مستقیما اقدام به ترویج خشونت در اراضی اشغالی می‌کند.
این خاخام‌ها که در میان آنان افراد سرشناسی همچون آنجلا بوشدال، شارون کلاینباوم و امیشای لاوی نیز دیده می‌شود، تاکید کردند که انجمن مذکور اجازه می‌دهد تا دارایی‌های معاف از مالیات آمریکایی‌ها در اختیار راست‌گرایان افراطی اسرائیلی قرار گیرد.
خاخام‌های یهودی آمریکایی بر ضرورت توقف فوری کمک مالی به این گروهک و تمامی سازمان‌های یهودی ترویج کننده خشونت در اراضی اشغالی تاکید کردند.
آن‌ها همچنین فاش کردند که بخشی از این کمک‌های مالی به “یگال عامیر” که اسحاق رابین نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی را ترور کرد و یا اسرائیلی‌هایی که علیه فلسطینیان دست به حمله می‌زنند، تعلق می‌گیرد.
آن‌ها بیان کردند که سازمان لیهاوا اساسا بر پایه قتل و کشتار دسته‌جمعی فلسطینیان توسط مئیر کاهانا پایه‌گذاری شده و علیه فلسطینیان و فعالان یهودی دست به جنایت می‌زند و تنها یکی از اعضای این سازمان به بیش از 50 مرتبه ترویج خشونت و جنایت علیه فلسطینیان متهم شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد