جمعه 25/اکتبر/2024

تحقیقات لاهه، زلزله‌ای سیاسی را در اسرائیل به همراه خواهد داشت

یکشنبه 22-دسامبر-2019

تحقیقات در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین می تواند این رژیم را با یک بحران سیاسی بزرگ مواجه کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آغاز تحقیقات در مورد احتمال اینکه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مرتکب جنایت جنگی شده باشد، مهم‌ترین نبرد حقوقی و قانونی در مورد مسئله فلسطین خواهد بود.

این شبکه افزود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی باید مشخص کند که در دیوان کیفری بین‌المللی حاضر خواهد شد یا نه که حضور در این دادگاه به معنی مشروعیت‌بخشی به روند تحقیقات خواهد بود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد  که فلسطینیان تلاش خواهند کرد تا قضات دیوان کیفری بین‌المللی را برای موافقت با درخواست دادستان کل این دادگاه در مورد  تحقیق پیرامون جنایات جنگی “اسرائیل” قانع کنند و در طرف مقابل، رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کند آن‌ها را قانع کند که دیوان کیفری بین‌المللی چنین اختیارات و صلاحیتی ندارد تا در نهایت این پرونده مختومه شود، کما اینکه آمریکا و برخی کشورهای دیگر نیز تلاش می‌کنند در این زمینه مداخله کنند.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرد که موافقت قضات دیوان کیفری بین‌المللی با انجام تحقیقات به منزله یک زلزله سیاسی بزرگ برای “اسرائیل” خواهد بود و این رژیم را با امواج یک تسونامی سیاسی مواجه خواهد کرد و احتمال صدور حکم بازداشت بسیاری از مقامات بلندپایه اسرائیلی وجود خواهد داشت.

این شبکه افزود که صرف اینکه رژیم صهیونیستی با یک تحقیقات بین‌المللی مواجه شود، خود شکستی بزرگ برای نتانیاهو و سیاست‌های او است زیرا او روابط با محمود عباس را بر هم زد و او را وادار کرد به دیوان کیفری بین‌المللی برود.

لینک کوتاه:

کپی شد