شنبه 21/سپتامبر/2024

واکنش جبهه خلق آزادی فلسطین به تداوم عادی سازی روابط با اسرائیل

پنج‌شنبه 14-فوریه-2019

جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که تداوم دیدارهای برخی مقامات عربی با سران تل آویو که تازه ترین آنها دیدار یوسف بن علوی وزیر خارجه سلطنت عمان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در حاشیه اجلاس ورشو می باشد تلاشی نافرجام در راستای مشروعیت بخشیدن به عادی سازی روابط با این رژیم به شمار می رود. 
این جبهه با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین نمابر شد، تاکید کرد که مقامات عربی صهیونیست زده و شکست خورده و خائن به خاطر دیدارهای آشکار و پنهان با سران تل آویو بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد، مقاماتی که رشادت ها و ایثارگری های ملت های عربی را نادیده انگاشتند. 
در این بیانیه آمده است که این دیدارها هرگز موجب تغییر موضع اصولی ملت های عربی در قبال رژیم اشغالگر قدس نخواهد داشت. 
این جبهه از ملت های عربی خواست تا سران کشورهای خود را به منظور دست کشیدن عادی سازی روابط تحت فشار قرار دهند.
وزیر خارجه عمان امروز چهارشنبه در حاشیه اجلاس ورشو ـ پایتخت لهستان ـ با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و تاکید کرد که «این آغاز دوران جدیدی است که برای آینده مفید خواهد بود.»
دفتر بنیامین نتانیاهو مدعی شده است که “یوسف بن علوی” از طریق پارکینگ هتل محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود را به دیدار وی رسانده بود.
بن علوی در این دیدار خاطر نشان کرد که «این رویکرد جدید و مهمی درباره آینده است. ملت های خاورمیانه از درجا زدن در گذشته به شدت آسیب دیده اند. این سرآغاز دوره جدیدی است که برای آینده مفید خواهد بود و باعث رشد و پیشرفت تمامی ملت ها خواهد شد.»
نتانیاهو نیز در این دیدار اعلام کرد که «تصمیم شجاعانه سلطان قابوس (پادشاه عمان) در دعوت از من برای سفر به عمان دنیا را متحول خواهد کرد و زمینه انجام اقدامات مشابه از سوی طرف های دیگر و دل کندن آنها از گذشته و حرکت شان به سوی آینده را فراهم خواهد کرد.»
وی افزود:«طرف های زیادی از شما الگو می گیرند. من از این سیاست مثبت شما در قبال آینده که به تحقق صلح و ثبات کمک می کند، تشکر و قدردانی می کنم. من از طرف اسرائیلی ها از شما تشکر می کنم و حتی به خودم اجازه می دهم که به نیابت از طرف های زیادی در خاورمیانه این مسئله را بیان کنم.»

 

لینک کوتاه:

کپی شد