چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

اعتصاب پزشکان اراضی اشغالی در پی تعرض به یک پزشک اسرائیلی

پنج‌شنبه 16-ژوئن-2022

پزشکان اسرائیلی در اعتراض به تجاوزات متعدد به فعالان بخش پزشکی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) دست به اعتصاب عمومی زده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، این اعتصاب پس از آن انجام می‌‌‌شود که سه شنبه گذشته یک پزشک زن اسرائیلی در یک مطب در مرکز اسرائیل مورد تعرض قرار گرفت.
این اعتصاب که توسط پروفسور تسیون حگای رئیس اتحادیه پزشکان اسرائیلی اعلام شد شامل تمام بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها می‌‌شود و قرار است بر اساس ساعت کاری روزهای شنبه در این دور روز فعالیت داشته باشند.
در بیانیه این اتحادیه آمده است: سال گذشته تاکید کردیم که در برابر هر گونه خشونت علیه پزشکان مماشات نخواهیم کرد.
در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: اعتصاب اخیر اتحادیه به اتخاذ تصمیمی مهم از سوی دولت منتهی شد که بر اساس آن پلیس بخشی از نیروهای خود را در اورژانس و جهت حمایت از پزشکان تخصیص داد.
اتحادیه پزشکان تاکید کرد: این کافی نیست و ما تلاش می‌کنیم اجرای این گونه تصمیمات را به طور عملی تضمین شود.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تا زمانی که شاهد اقدامات عملی در کوتاه مدت نباشیم اقدامات اعتراضی خود را شدت بخشیده تا مسئولان از خواب بیدار شده و درک کنند که خشونت در نظام بهداشت یک بیماری واقعی است.
پروفسرو حگای همچنین خواستار تقویت امنیت در کلینیک‌ها و نظام ارجاع سلامت شده و اعلام کرد: امروز یکبار دیگر به روشنی مشخص شد که پزشکان در معرض خشونت قرار دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد