یکشنبه 22/سپتامبر/2024

کارشکنی گسترده اشغالگران در ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه

جمعه 12-ژانویه-2024

سازمان ملل متحد اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه جلوگیری به عمل آورده و این تاخیر به قیمت جان انسان‌های بیشتری تمام می‌شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد از 1 تا 10 ژانویه تنها 3 کامیون از مجموع 21 کامیون کمک‌های بشردوستانه شامل غذا، دارو، آب و کالاهای حیاتی دیگر وارد مناطق شمالی نوار غزه شده است.
وی افزود توانایی سازمان ملل متحد برای پاسخگویی به نیازهای گسترده شمال غزه با مخالفت‌های مکرر مقامات رژیم صهیونیستی برای ورود کمک‌های بشردوستانه و عدم فراهم سازی دسترسی امن به این مناطق مواجه شده است.
این مقام سازمان ملل متحد ادامه داد مخالفت‌های اینچنینی و اعمال محدودیت در ورود کمک‌ها قدرت طرف‌های فعال در عرصه بشردوستانه را برای پاسخگویی هدفمند، با ثبات و کافی به این نیازمندی‌ها را با اختلال مواجه می‌کند، علاوه بر آنکه پذیرش درخواست‌های ورود کمک‌ها از دسامبر گذشته وضعیت وخیمی پیدا کرده است.
دوجاریک تاکید کرد هر روز تاخیر در ورود کمک‌های بشردوستانه به مرگ افراد بیشتر و رنج هزاران نفری منتهی می‌شود که همچنان در شمال غزه حضور دارند.

لینک کوتاه:

کپی شد