جمعه 20/سپتامبر/2024

ملادینوف: هر لحظه ممکن است درگیری در غزه و اطراف آن آغاز شود

جمعه 28-آگوست-2020

هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه هشدار داد که اوضاع در نوار غزه و اطراف آن هر لحظه ممکن است به سرعت به درگیری کشیده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیکولای ملادینوف امروز جمعه در سخنانی تصریح کرد که در سایه شرایط کنونی، تلاش‌های طرف‌های واسطه برای آرام‌سازی اوضاع و بهبود اوضاع نوار غزه راه به جایی نخواهد برد.

مصر، قطر و سازمان ملل طی روزهای گذشته تلاش زیادی کرده‌اند تا آرامش را به مرزهای نوار غزه بازگردانند اما تاکنون این تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده و تنش در مرزهای غزه هر لحظه شدیدتر می‌شود.

گروه‌های فلسطینی بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به تفاهمات آرام‌سازی اوضاع در غزه از جمله کاهش محاصره و دادن اجازه ورود سوخت و کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تاکید دارند اما رژیم صهیونیستی بارها این تفاهمات را نقض کرده و همچنان از اجرای بندهای این تفاهمات طفره می‌رود.

این رژیم گذرگاه‌های غزه را بسته و حاضر نیست محاصره 14 ساله این منطقه را کاهش دهد و بالعکس روز به روز حلقه محاصره را تنگ‌تر می‌کند که همین مساله جوانان فلسطینی را وادار به ازسرگیری ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر ده‌ها حمله را به نوار غزه انجام داده که مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به آن چندین مرتبه اقدام به شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد