یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تعویق زمان حرکت ناوگان آزادی به سمت غزه به خاطر کرونا

شنبه 28-مارس-2020

ائتلاف ناوگان آزادی اعلام کرد که در پی شیوع ویروس کرونا، عزیمت ناوگان آزادی و شکستن حصر غزه به مقصد این باریکه که قرار بود ماه می آینده همزمان با سالروز حمله ارتش صهیونیستی به کشتی مرمره انجام شود، فعلا به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ائتلاف مذکور در بیانیه ای اشاره کرد که زمان حرکت ناوگان آزادی به سمت غزه پس از پیگیری اوضاع کلی کشورهای جهان و بنادری که قرار است این ناوگان در آن توقف داشته باشد، مشخص خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که طبق برنامه، ناوگان آزادی و شکستن حصر غزه قرار بود در چندین بندر در جنوب اروپا در ماه آوریل و می آینده توقف داشته باشد و از آنجا در سالروز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره ترکیه و کشتی های ناوگان آزادی در سال 2010 که به شهادت 10 فعال صلح منجر شد، راهی نوار غزه شود.

ائتلاف مذکور تاکید کرد که در کنار برخی نهادهای دیگر همچون مرکز حقوق بشر فلسطین در غزه از جامعه بین الملل و سازمان بهداشت جهانی می خواهد رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا اجازه ورود مواد و تجهیزات پزشکی ضروری و لازم برای مقابله با کرونا به غزه را بدهد.

این ائتلاف ارسال کمک های پزشکی بین المللی به غزه را امری بسیار مهم و ضروری خواند و تاکید کرد که تنها راه حل ممکن برای نجات غزه، پایان دادن به محاصره 13 ساله این منطقه و تضمین آزادی تردد فلسطینیان در این باریکه است.

ائتلاف ناوگان آزادی و شکستن حصر غزه کشورهای جهان را مسئول عواقب و پیامدهای ادامه محاصره غزه و جلوگیری از بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود دانست.

از سوی دیگر، زاهر بیراوی رئیس کمیته بین المللی شکستن حصر غزه و عضو موسس ائتلاف ناوگان آزادی تاکید کرد که ادامه محاصره غزه این باریکه را در معرض خطر ابتلای بیشتر به ویروس کرونا قرار خواهد داد.

بیراوی اظهار داشت که سرگرم بودن کشورهای جهان به بحران کرونا، نباید موجب غافل شدن این کشورها از مسئولیت اخلاقی و قانونی خود در قبال غزه شود.

لینک کوتاه:

کپی شد