سه شنبه 24/سپتامبر/2024

اعتراف محافل صهیونیستی به موفقیت‌ جنبش‌های تحریم اشغالگری

پنج‌شنبه 15-دسامبر-2022

محافل اسرائیلی به موفقیت‌ جنبش‌های تحریم اشغالگری رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف جهان اعتراف نموده و تاکید کردند آنچه در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال قطر شاهد آن بودیم نتیجه اقدامات این جنبش‌ها بوده است.
رحیب پاتز ریکس رئیس بخش مبارزه با یهودی ستیزی سازمان جهانی صهیونیسم با انتشار مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مسابقات جام جهانی فوتبال نشان دهنده طرف متخاصم اسرائیل با وجود توافقات عادی سازی روابط بود که منجر به تقویت همکاری‌های اقتصادی شده است.
وی افزود: جنبش‌های مقاومت در تبدیل کردن مسابقات جام جهانی فوتبال قطر به میدانی برای دشمنان اسرائیل موفق شدند به طوری که این رویداد مهم ورزشی بین المللی را به فرصتی جدید و مناسب برای ارائه تصویری خشن علیه اسرائیل تبدیل کرده اما این مساله همچنان به عرب‌ها، فلسطینیان و مسلمانان محدود می‌‌شود.
در بخش دیگری از این مقاله آمده است: آنچه رخ داده ایجاد تصویری جدید برای تقویت تحریم اسرائیل است که از جمله آنها دعوت به عدم استفاده از محصولات اسرائیلی و عدم درج تبلیغات آنها در سایت‌های بین المللی است که تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمی بر اوضاع اقتصادی تل آویو داشته است.
وی در ادامه هشدار داد: پیامدهای اقتصادی اقدامات تحریمی برای اسرائیل از کشورهایی مانند نروژ آغاز شد به طوری که صندوق‌های بازنشستگی این کشور از سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با شهرک‌ها خودداری کردند.
این نگرانی زمانی افزایش یافت که جنبش‌های تحریم دیگری از جنگ اخیر غزه در سال 2021 آغاز شدند، چنانچه 250 کارمند گوگل از مدیران این شرکت خواستند لغو قرارداد با اسرائیل به دلیل کشته شدن انسان‌های زیادی در جریان این جنگ را مورد بررسی قرار دهند. همچنین شاهد چنین اقدامی در دو شرکت آمازون و اپل نیز بوده‌ایم.
ریکس تاکید کرد: این موفقیت‌ها در آمریکا نیز مشاهده می‌‌شود که از جمله آنها موفقیت در جلوگیری از تخلیه بار یک کشتی باری متعلق به اسرائیل و عدم اجازه به جوانان اسرائیلی برای حضور در نمایشگاه مواد غذایی است، همچنین تصمیم اتحادیه اروپا برای مشخص نمودن محصولات شهرک‌ها به معنای خسارت اقتصادی بزرگ به کشاورزان اسرائیلی است.
اینها همه بیانگر ایجاد یک نگرانی جدید رو به افزایش از موفقیت‌های جنبش تحریم و توسعه خسارت‌های سیاسی و رسانه‌ای آن به عرصه‌های اقتصادی، مالی و گردشگری است.
با وجود اعتقاد رایج در محافل اسرائیلی که جنبش‌های تحریم خطر وجودی کوتاه مدت به حساب نمی‌آیند اما خسارت‌های فراوان آن در حال رشد بوده و خطر آن رو به افزایش است و چالش‌های ناشی از آن برای بخش اقتصادی بیش از آن چیزی است که بیشتر اسرائیلی‌ها تصور می‌کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد