شنبه 21/سپتامبر/2024

خشم قبرسی‌ها از برگزاری مانور ارتش صهیونیست ها در خاک این کشور

شنبه 4-ژوئن-2022

مردم قبرس از برگزاری مانور ارتش رژیم صهیونیستی در خاک این کشور به خشم آمدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عبری زبان، مردم قبرس در اعتراض به برگزاری مانور و تمرینات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در خاک این کشور تاکید کردند: شهرهای ما را به میدانی برای آموزش یک ارتش بیگانه تبدیل کردند.
در همین راستا، اصلی ترین حزب مخالف قبرس مانور نظامی مشترک کشورش با ارتش رژیم صهیونیستی را اقدامی خطرناک برای این کشور خواند.
پایگاه خبری عبری زبان “واللا” بیان کرد که حزب لائیک “اکیل” گفته که نباید قبرس به میدانی برای آموزش و تمرین هیچ نیروی بیگانه ای تبدیل شود.
این حزب قبرسی تاکید کرد که باید از همکاری با ارتشی که تاریخی مملو از استعمارگری، اشغالگری، جنایت جنگی و نقض قوانین بین الملل دارد و همگی ما را به یاد اشغالگری ترکیه در قبرس شمالی می‌اندازد، خودداری کرد.
در همین حال، منابع قبرسی اعلام کردند که شمار زیادی از ساکنان مناطقی که تمرینات ارتش رژیم صهیونیستی در آنجا برگزار می شد، بارها نسبت به آلودگی صوتی ایجاد شده در نتیجه این مانور و تمرینات شکایت کرده اند.
مانور ارتش رژیم صهیونیستی در قبرس که به منظور شبیه سازی جنگ با لبنان برگزار شده بود، چند روز پیش پایان یافت.
عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان نیز سفیر قبرس در این کشور را فراخوانده و خواستار توضیحات در مورد مانور نظامی مشترک کشورش با ارتش رژیم صهیونیستی شده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد