چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

حماس: آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است

شنبه 6-مارس-2021

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس مخالفت دولت آمریکا با آغاز تحقیقات دادگاه جنایی بین المللی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم سخنگوی حماس شامگاه امروز شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که مخالفت دولت آمریکا با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مایه شرم و خجالت است.

قاسم تصریح کرد که اتخاذ چنین موضعی موجب تشویق هرچه بیشتر رژیم اشغالگر صهیونیستی به ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین خواهد شد و بدین ترتیب، واشنگتن هم شریک جنایات این رژیم خواهد بود.

وی افزود که اتخاذ چنین مواضعی از سوی دولت آمریکا موجب خواهد شد تا رژیم اشغالگر صهیونیستی خود را فراتر از قوانین بین الملل ببیند و احساس کند کسی قادر به بازخواست آن نخواهد بود، کما اینکه این موضع واشنگتن پوششی برای تشدید منازعات منطقه خواهد بود.

لازم به ذکر است که دولت آمریکا با تصمیم دادگاه لاهه برای آغاز تحقیقات در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعلام مخالفت کرده است.

در همین راستا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام آغاز تحقیقات دادگاه لاهه در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را ناامید کننده خواند.

بلینکن مدعی شد که دادگاه جنایی بین‌المللی صلاحیت قضایی تحقیق در اراضی اشغالی را ندارد، زیرا “اسرائیل” عضو این دادگاه نیست.

وی همچنین مدعی شد که فلسطینیان شرایط عضویت در دادگاه لاهه را ندارند.

لینک کوتاه:

کپی شد