شنبه 21/سپتامبر/2024

برکه: هر کس در نشست بحرین شرکت کند، دشمن فلسطینی ها خواهد بود

سه‌شنبه 25-ژوئن-2019

عضو دفتر روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” با طرف های عربی و اسلامی تاکید کرد که نشست بحرین باعث ایجاد شکاف و دو دستگی در داخل امت شد و نشان داد که چه کسی حامی فلسطین و چه کسی دشمن آن است.

علی برکه روز دوشنبه (24/6/2019) در گفتگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اظهار داشت: «کسی که در نشست بحرین شرکت می کند، اعلام می کند که طرفدار رژیم صهیونیستی و دولت آمریکاست و در سنگر دشمنان ملت فلسطین قرار دارد.»

وی افزود:«ما امیدی به این نشست که پرده از روی مسائل پشت پرده برداشت و نشان داد که دولت آمریکا و برخی کشورهای عربی سعی در حذف مساله فلسطین و تامین امنیت رژیم صهیونیستی را دارند.»

این رهبر حماس خاطر نشان کرد که نشست بحرین، یک نشست خیانتکارانه و غیر قابل قبول است و ملت فلسطین به کسی برای نمایندگی خود در این کنفرانس تفویض اختیار نکرده است و فلسطینی ها ضمن مخالفت با نشست منامه، به راه جهاد و مقاومت تا آزادسازی فلسطین و تحقق حق بازگشت و استقلال ادامه می دهند.

 برکه در واکنش به اظهارات اخیر جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ، این اظهارات را محکوم کرد و آنها را رشوه ای به ملت فلسطین و برخی کشورهای عربی محل زندگی آوارگان فلسطین دانست و تاکید کرد: این اظهارات به منزله وسیله ای برای تشویق و اعمال فشار علیه کشورهای عرب شرکت کننده در نشست بحرین و موافق معامله قرن است.

وی افزود: کوشنر فکر می کند که فلسطین کالایی برای فروش است و ملت فلسطین برای کسب قوت لایموت خود مبارزه می کند، اما ما به وی می گوییم که “کور خواندی” ملت فلسطین در راه آزادی کامل سرزمین خود از دریای مدیترانه تا رود اردن و از الجلیل تا نقب مبارزه می کند و هدف این مبارزات حفظ مقدسات و دفاع از حق بازگشت آوارگان به سرزمین خودشان است.

این رهبر حماس درباره مشارکت برخی کشورهای عربی و در راس آنها اردن و مصر در نشست بحرین اظهار داشت که به خاطر فشارهای آمریکا و مشوق های مالی هنگفت، این کشورها حاضر به مشارکت در نشست مذکور شده اند.

علی برکه با تاکید بر مخالفت حماس با نشست بحرین و نتایج آن، تاکید کرد که این جنبش مخالف نشست بحرین است و نتایج آنرا قبول ندارد و با وحدت کلمه در جبهه داخلی فلسطین در کنار دیگر گروه های فلسطینی، با نتایج نشست بحرین مقابله خواهد کرد.

وی افزود: دولت آمریکا سعی در ایجاد دو دستگی در جبهه داخلی فلسطین را دارد، اما موضع طرف فلسطینی در قبال معامله قرن یکپارچه است و امیدواریم که زمینه یکپارچگی موضع طرف فلسطینی و بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان به منظور تقویت پایداری ملت فلسطین فراهم شود.

این رهبر حماس خاطر نشان کرد که ملت فلسطین در داخل و خارج مخالف معامله قرن است؛ چرا که این طرح سعی در ضربه زدن به اراضی فلسطینی دارد و سرزمین تاریخی فلسطین را سرزمین رژیم صهیونیستی می داند و قدس را پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی قلمداد می کند و مساله آوارگان و حق بازگشت را نادیده می گیرد و سعی در حذف آن دارد.

برکه تصریح کرد که ملت فلسطین در اردوگاه ها و کشورهای محل اقامتش، حق بازگشت را حقی مقدس می داند که با گذر زمان از بین نمی رود و هیچ طرفی در جهان نمی تواند این حق را حذف کند.

وی از اقشار مختلف امت عربی و اسلامی خواست که از ملت فلسطین و موضع و پایداری آن در تمامی اماکن محل زندگی اش حمایت کنند تا بتواند حقوق از دست رفته اش را باز پس بگیرد.

لینک کوتاه:

کپی شد