شنبه 21/سپتامبر/2024

سازمان اطلاعات مصر وعده تحقیق درباره شهادت ماهیگیر فلسطینی را داده است

پنج‌شنبه 8-نوامبر-2018

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که سازمان اطلاعات مصر به وی اعلام کرده است که درباره شهادت یک ماهیگیر فلسطینی به ضرب گلوله نیروی دریایی این کشور تحقیق می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “اسماعیل هنیه” تصریح کرد که «کشته شدن ماهیگیر فلسطینی به ضرب گلوله نیروی دریایی مصر در آب های منطقه رفح، غافلگیر کننده و غیر قابل توجیه بود؛ چرا که مساله ماهیگیری از جمله تفاهمات با طرف مصری بود.»

هنیه قبل از اقامه نماز بر پیکر شهید “مصطفی خضر ابو عوده” (32 ساله) در یکی از مساجد غزه تصریح کرد که «من با سازمان اطلاعات مصر تماس گرفتم تا از واقعیت حادثه دیروز چهارشنبه اطلاع حاصل کنم و مسئولان این سازمان اعلام کردند که تحقیقات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت و عامل جنایت مجازات خواهد شد.»

هنیه تاکید کرد که «دریا، مسافت ماهیگیری و مرزهای آبی از جمله مسائلی است که با طرف مصری مورد بررسی قرار داده ایم و حادثه دیروز، غیرمنتظره و غافلگیر کننده بود.»

وی افزود:«مساله دردآور برای ما این بود که ابو عوده به ضرب گلوله یکی از برادران نظامی مصری صورت گرفته است؛ به ویژه پس از تلاش های زیادی که سازمان اطلاعات این کشور برای جلوگیری از ریخته شدن خون فلسطینیان و شکسته شدن دایره محاصره انجام داد.»

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که پس از حادثه مذکور با سازمان اطلاعات مصر تماس گرفته است و طرف مصری ضمن محکومیت این اقدام، وعده تحقیق درباره آن را داده است.

هنیه با اشاره به اینکه این ماهیگیر فلسطینی به دنبال رزق و روزی خانواده اش در دریا بوده است، این سوال را مطرح کرد که «چرا باید یک ماهیگیر فلسطینی در جنوب هدف قرار گیرد؟ اگر این اتفاق در شمال می افتاد، ما می دانستیم که کار رژیم صهیونیستی است، اما وقتی در جنوب چنین اتفاقی می افتد، تاسفبار است.

وی افزود:« ما در جریان تفاهمات لغو محاصره غزه، بر سر گسترش محدوده ماهیگیری در غزه تا 20 مایل به توافق رسیدیم» و این از نتایج تظاهرات های حق بازگشت است؛ هر چند که ما برای استفاده از نتایج رشادت های ملت فلسطین، هنوز راه زیادی در پیش داریم.

گفتنی است که شهید مصطفی ابو عوده ماهیگیر فلسطینی دیروز چهارشنبه به ضرب گلوله سربازان نیروی دریایی مصر به شهادت رسید و پیکر وی امروز پنجشنبه در شهر غزه تشییع و به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه:

کپی شد