سه شنبه 24/سپتامبر/2024

مصر سفر هیئت امنیتی اسرائیلی به قاهره را به تعویق انداخت

شنبه 13-می-2023

در پی ادامه حملات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به غزه و بمباران مناطق مسکونی و متقابلا حملات راکتی تلافی‌جویانه امروز مقاومت، باز هم تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها بی‌نتیجه ماند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم” تاکید کرد که در پی ادامه حملات به غزه و مخالفت رژیم صهیونیستی با خواسته‌های مقاومت، نماینده جهاد اسلامی قاهره را ترک کرده است.
منابع نزدیک به جهاد اسلامی تاکید کردند که مقاومت به فکر ادامه نبرد با رژیم صهیونیستی تا هفته‌ای دیگر یعنی زمان برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس در روز پنجشنبه است.
منبع مذکور اشاره کرد که رژیم صهیونیستی طرح پیشنهادی مصر و دیگر میانجی‌ها برای توقف درگیری‌ها را نپذیرفته و به قاهره ابلاغ کرده که به حملات علیه غزه ادامه می‌دهد و همین مسئله موجب ایجاد تنش و اختلافاتی بین قاهره و تل آویو شده است.
این منبع تاکید کرد که مصر پیشنهاد آتش‌بس موقت انسانی از امروز شنبه بدون هرگونه شرطی را داده بود اما در پی مخالفت رژیم صهیونیستی، مصر نیز سفر هیئت امنیتی اسرائیلی به قاهره را لغو کرده و به تعویق انداخته است.
این هیئت قرار بود فردا یکشنبه راهی قاهره شود.
روزنامه “اسرائیل الیوم” بیان کرد که رژیم صهیونیستی خواستار برخی اقدامات از جمله اخراج رهبران و فعالان گروه‌های مقاومت از غزه شده بود که مصر با این خواسته مخالفت کرده است.
“العربی الجدید” هم به نقل از یک منبع مصری بیان کرد که مسئولان اسرائیلی پس از سفری 3 ساعته به قاهره و دیدار با عباس کامل وزیر اطلاعات مصر، با هواپیمایی اختصاصی این کشور را به مقصد اراضی اشغالی ترک کرده‌اند.
این منبع نسبت به ورود گروه‌هایی خارج از غزه از جمله لبنان به درگیری جاری بین مقاومت و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد