شنبه 21/سپتامبر/2024

افشای پشت پرده بیانیه مسکو

یکشنبه 17-فوریه-2019

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” امروز یکشنبه پشت پرده توافق گروه های فلسطینی در نشست های اخیر مسکو برای عدم صدور بیانیه پایانی را فاش کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “موسی ابو مرزوق” در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی “توئیتر” اعلام کرد که «گروه ها بر روی یک بیانیه خوب توافق کردند و این بیانیه برای چاپ به سفارت فلسطین فرستاده شد، اما ناگهان همگان دیدند که این بیانیه با یک تغییر بدون توافق توزیع شده است» و جنبش فتح نیز حاضر به اصلاح آن نشد.

وی افزود:«ما مشکل پیش آمده را به افکار عمومی توضیح دادیم و توافق کردیم که در کنفرانس مطبوعاتی بیانیه ای صادر نشود، اما برخی دوستان ناراحت شدند و مسئولیت این کار را متوجه عزام احمد (رئیس هیات اعزامی جنبش فتح به مسکو) دانستند.»

گفتنی است که نمایندگان 11 گروه فلسطینی به دعوت مرکز مطالعات خاورشناسی وزارت خارجه روسیه، گفتگوهایی را برای بررسی اوضاع داخلی؛ از جمله پرونده آشتی ملی و چالش های پیش روی مساله فلسطین برگزار کردند.

از جمله گروه های فلسطینی شرکت کننده در این گفتگوها می توان به جنبش های حماس، فتح، جهاد اسلامی، جبهه خلق، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین و حزب مردم اشاره کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد