شنبه 21/سپتامبر/2024

23 اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی به سرطان مبتلا هستند

چهارشنبه 16-ژانویه-2019

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که 23 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به بیماری مهلک سرطان مبتلا هستند و سازمان زندان های صهیونیستی اجازه درمان آنان را نمی دهد و داروهای مناسب را در اختیارشان قرار نمی دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسرای مبتلا به سرطان در زندان های رژیم صهیونیستی با شرایط بسیاری سختی مواجه هستند و بر سر دوراهی سختی های اسارت و تجاوزات دشمن صهیونیستی و محروم شدن از حقوق خود و بیماری لاعلاج سرطان گیر کرده اند.

ریاض اشقر سخنگوی مرکز مطالعات اسرای فلسطین عنوان کرد که در میان اسرای مبتلا به سرطان، سامی عاهد ابو دیاک اسیر 36 ساله فلسطینی ساکن شهر جنین که 16 سال است در اسارت به سر می برد و به حبس ابد محکوم است، از وضعیت بسیار نامناسبی رنج می برد. این اسیر فلسطینی به سرطان روده مبتلا است و وضعیت بسیار خطرناکی دارد و هر لحظه ممکن است به شهادت برسد.

اشقر اظهار داشت که به سبب امتناع رژیم صهیونیستی از ارائه درمان مناسب برای اسرای مبتلا به سرطان، وضعیت آنان روز به روز بدتر می شود.

وی اشاره کرد که اسرای مبتلا به سرطان، حتی پس از آزادی هم از اثرات این بیماری مهلک رنج می برد و بعضا به شهادت آنان منجر می شود، همانگونه که اسیر فایز زیدات و زکریا عیسی پس از آزادی، به شهادت رسیدند.

این فعال حقوقی فلسطینی خواستار اهتمام ویژه رسانه ها به مسئله اسرای مبتلا به سرطان شد و بر ضرورت آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان تاکید کرد.

ریاض اشقر همچنین از موسسات، سازمان ها و نهادهای بین المللی به ویژه سازمان بهداشت جهانی و پزشکان بدون مرز خواست کمیته ای را به منظور تشخیص دلایل افزایش ابتلای اسرای فلسطینی به بیماری سرطان در زندان های رژیم صهیونیستی و تلاش برای آزادی آنان تشکیل دهند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد