شنبه 21/سپتامبر/2024

معامله قرن در ایستگاه بحرین

سه‌شنبه 2-جولای-2019

یکی از صحنه‌های آزاردهنده و توهین‌آمیز خاورمیانه در ساله‌ای اخیر تصاویر جوانکی یهودی است که پرونده حل و فصل بحران منطقه را که پدر خانم عزیزش بدو سپرده، در دست گرفته و به خاورمیانه درس صلح و سیاست می‌دهد.

۱.   برای این منظور وی بارها رنج سفر به منطقه را بر خود هموار نموده و با زحمت و مرارت بسیار رهبران منطقه را راهنمایی و هدایت کرده است. رهبران مزبور، با همه ضعفها و بدبختی هایشان، علی القاعده هنوز آنقدر از فاهمه و احساس بی بهره نیستند که ملاقات با این جوان بی تجربه را عذاب آور نیابند. اما احترام و ارادت آنها به پدرخانم بزرگوار و یا دختر شایسته حضرت ایشان مانع از آن است که رو ترش کرده و و از بی اطلاعی و یا خدای ناکرده بی ادبی جوان شکوه و شکایت نمایند.

۲.     از زمانی که دونالد ترامپ پرونده معامله قرن را به دستان باکفایت داماد نازنین خود سپرده، او از این معامله چون ناموس خود محافظت کرده است. در این مسیر جرارد همه راه حلهای پیشین و همه دیدگاههای دیگر نسبت به حل و فصل مسئله خاورمیانه را معیوب، کهنه و ناموفق خوانده و مشخص ساخته که معامله پیشنهادی پدرخانم از همه این عیبها و مشکلات مبراست و تنها گزینه ای است که میتواند صلح و صفا را به منطقه بازگرداند. او در توصیف عظمت و مزایای این معامله همه چیز را روشن نموده (اما پیش از این) کلمه ای در خصوص مفاد و مواد این معامله مطرح نکرده است.

۳.    در آستانه کنفرانس بحرین (که چند روز دیگر در منامه پایتخت بحرین برگزار می شود) جرارد کوشنر مصاحبه مفصل و صریحی با رویترز داشته و به سوالات و ابهامات موجود در زمینه معامله قرن و مفاد آن پاسخ داده است.

دانش ایشان از این معامله روشن نموده است معامله قرن شامل پنجاه میلیارد دلار کمک مالی است که به فلسطینی ها (در کرانه باختری و نوار غزه) وکشورهای همسایه فلسطین شامل مصر، اردن و لبنان پرداخت خواهد شد تا فقر و فاقه فلسطینی ها از این سرزمینها رخت بربندد و رفاه، صلح و خوشبختی جایگزین آن شود. او در تکمیل توضیحات خود از کشورهای منطقه و فلسطینی ها دعوت کرده برای برخورداری از کمکهای مزبور و رسیدن به خوشبختی به سوی بحرین، کنفرانس بحرین و ملاقات با إسرائیل بشتابند.

.4    علی القاعده این توضیحات روشنگرانه ابعاد و ابهامات معامله قرن را برای خیل علاقمندان روشن کرده است. اما برای روشن تر شدن این ابتکار ارزنده پدر خانم گرامی، آقای دونالد ترامپ، می توان به سنت ایشان مراجعه نمود: در آستانه انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا نواری از اظهارات ترامپ منتشر شد که او در ارتباط با تعامل جنسی خود با زنان گفته بود: من امانش نمی دهم. هر کار دلم خواست می کنم. اگر شما پولدار باشید هر کار می توانید بکنید. شما می توانید

۵   حیا اجازه نمی دهد جمله بالا تمام شود اما متن کامل و کلمه به کلمه صحبتهای ضبط شده ترامپ در منابع انگلیسی موجود است. عدد زنان آمریکایی که از تجاوز یا آزار جنسی ترامپ شکایت کرده اند اینک به شانزده رسیده است. با توضیحات اخیر جرارد کوشنر در باره معامله قرن می توان بحرین و کنفرانس بحرین را محل وقوع هفدهمین جرم ترامپ از این دست بشمار آورد. واقعا شما اگر پولدار باشید هر کاری می توانید بکنید!

 

 

منبع : خبرآنلاین ، سیدهادی برهانی ، 04/04/1398

لینک کوتاه:

کپی شد