شنبه 21/سپتامبر/2024

اعتراض به تضعیف دستگاه قضا به نیروی هوایی و اطلاعات ارتش رسید

پنج‌شنبه 20-جولای-2023

نافرمانی در ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به قوانین محدود کننده اختیارات دستگاه قضایی این رژیم که نتانیاهو به دنبال تصویب آن است گستره بیشتری پیدا کرده به طوری که حدود 200 افسر ارشد عملیاتی نیروی هوایی ارتش از توقف فوری ادامه خدمت احتیاط خود خبر داده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین آلون بن دیوید تحلیلگر نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به خطرات این گونه اقدامات نسبت به توسعه یافتن آن هشدار داده و افزود این افسران در بخش کنترل مرکزی نیروی هوایی مشغول به فعالیت هستند که قلب عملیاتی این نیرو هنگام اقدامات جنگی به شمار می‌رود.
در میان این افراد نام 4 سرتیپ نیروی هوایی ارتش اسرائیل به نام‌های زئیف لیوی، یرون روزین، شیلی گوتمان و آمنون عیندار مشاهده می‌شود که در گذشته از فرماندهان پایگاه‌های هوایی ارتش بوده‌اند.
از سوی دیگر حدود 50 افسر احتیاط یگان 8200 اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از توقف خدمت در ارتش در اعتراض به تصویب این قوانین خبر دادند.
این یگان بسیار مهم اطلاعاتی مسئولیت جمع آوری اطلاعات برای نیروهای ویژه هنگام انجام عملیات نظامی در کرانه باختری، نوار غزه، کشورهای عربی از جمله سوریه را بر عهده دارد و ضمن ارتباط با دیگر نیروهای نظامی ارتش برای ضربه واردن کردن به دشمن فعالیت می‌کند.
روزنامه هاآرتص اعلام کرد: افسرانی که این نامه را امضا کرده‌اند چند سال پیش در چارچوب طرح آویو کوخاوی فرمانده پیشین ارتش با واحدهای رزمی ادغام شدند که هدف از آن تقویت توان رزم ارتش در عمق اراضی دشمن بود.
فرمانده سابق یگان 8200 با درجه سرتیپی نیز ابتدای هفته جاری اعلام کرد در اعتراض به تصویب این قوانین از حضور در خدمت احتیاط خودداری می‌کند. روز گذشته همچنین حدود 300 نیروی احتیاط بخش بهداری ارتش نیز اعلام کردند برای خدمت احتیاط در ارتش حاضر نمی‌شوند.

لینک کوتاه:

کپی شد