شنبه 21/سپتامبر/2024

تمامی گروه های فلسطینی با تصمیم یکجانبه انحلال پارلمان مخالفند

شنبه 22-دسامبر-2018

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حال تخریب تمامی پل های پشت سر خود است و این به منزله قطع ارتباط با ملت فلسطین، گروه های فلسطینی و مقاومت است که به خاطر فروپاشی نظام سیاسی فلسطین زمینه ساز شکست های دیگر برای فلسطینی ها خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی جهاد اسلامی با صدور بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که ملت فلسطین منتظر اتخاذ مواضعی متناسب خطرات مرحله کنونی و معادلات سیاسی حساس و رشادت های ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و غزه بود، اما تصمیم عباس نوعی قطع ارتباط سیاسی است و این خطرناک ترین چالشی است که ممکن است مساله فلسطین در داخل با آن مواجه شود.

وی افزود:«تعقیب انقلابی ها و مبارزان مقاومت در کرانه باختری افتخار نیست و یک اقدام ملی گرایانه به شمار نمی رود و برای ما جای تعجب دارد که ابو مازن چطور به این مساله افتخار می کند. ما این رفتار تشکیلات خودگردان را ضربه ای به پروژه ملی و انتفاضه ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس و شهرک سازی و نیز نابودی پشتوانه های مردمی می دانیم.»

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که انحلال پارلمان فلسطین اقدامی یکجانبه و غیر قابل قبول و محکوم است و در عین حال، اقدامی فاجعه بار به شمار می رود که تمامی گروه های فلسطینی با آن مخالف هستند و نسبت به تبعات تشدید شکاف داخلی هشدار داده اند.

سخنگوی این جنبش تصریح کرد که تنها نهاد مشروع فلسطینی که تکمیل شده است، سلاح و مقاومت است و مشروعیت واقعی متعلق به مقاومت و سلاح آن است.

وی افزود: مقابله با چالش ها و خطرات پیش روی مساله فلسطین یک وظیفه ملی است که جز با وحدت، مشارکت، همبستگی در عرصه داخلی، اولویت دهی به منافع ملی و محکومیت اشغالگری از طریق مقابله با آن و افتخار به مقاومت و پشتوانه مردمی آن ممکن نیست.

جهاد اسلامی در پایان تاکید کرد که اختلاف اصلی ما باید با دشمن صهیونیستی باشد و رقابت های سیاسی نباید منجر به دشمنی با طرف های فلسطینی شود که تنها طرف ذینفع آن رژیم صهیونیستی است و تاوان این دشمنی خیالی را ملت فلسطین پرداخت می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد