چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

عدم ارتباط با عامل خارجی و گروه‌های مسلح اصلی‌ترین ویژگی عملیات قدس

پنج‌شنبه 24-نوامبر-2022

رسانه‌های عبری زبان جزئیات جدیدی از عملیات انفجار بمب در شهر قدس در صبح روز چهارشنبه ارائه کردند که طی آن یک اسرائیلی به هلاکت رسیده و 22 نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: دوربین‌های نصب شده در خیابان‌های شهر قدس در لحظات اجرای عملیات دو مرحله‌ای انفجار بمب از کار افتاده در همین مساله فهم اینکه این بمب‌ها چه زمانی کار گذاشته شده و چه کسی این اقدام را انجام داده را در تحقیقات اولیه به امری سخت مبدل نموده است.
از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحرونوت تاکید کرد بر اساس ارزیابی‌های امنیتی اولیه مجریان این عملیات از هدایت خارجی یا آموزش‌ گروه‌های مسلح برخوردار نبوده و از مدت‌ها قبل برای این عملیات برنامه ریزی کرده‌اند.
این ارزیابی‌ها بیانگر آن هستند که گروه مجری این عملیات شناخت خوبی از منطقه عملیات داشته‌اند و احتمالاً از قبل آن را مورد بررسی کامل قرار داده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده مجریان این عملیات مکانی را انتخاب کرده‌اند که در آن تعداد زیادی از مسافران در ایستگاه اتوبوس قرار داشته و بمب اول را از فاصله‌ای دور منفجر نموده و بمب دوم نیز با همین روش در چهارراه راموت منفجر شده است.
پس از انجام این عملیات دو مرحله‌ای در قدس پلیس رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش سطح 3 در آمده و یعقوب شبتای بازرس ویژه پلیس اعلام کرد: دو انفجار انجام شده در قدس در نوع خود از سال‌ها قبل بی سابقه بوده است.
شبتای روز گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد: صبح بسیار سختی است و چنین حمله تروریستی دو مرحله‌ای از سال‌ها قبل انجام نشده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد