صفحه-اصلى/فلسطين

هاآرتص: پدر ماجد فرج را اسرائیل کشته است اما او جلوی عملیات های مقاومتی علیه آن را می گیرد

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ماجد فرج مدیر سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین همان کسی است که رژیم صهیونیستی در جریان انتفاضه دوم پدرش راکه برای یافتن مواد غذایی بیرون رفته بود، به شهادت رساند اما او باز به همکاری با این رژیم اصرار دارد و به هر شیوه ای در صدد به شکست کشاندن عملیات های ضد صهیونیستی جوانان فلسطینی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی در شماره امروز شنبه خود نوشت که ماجد فرج کسی است که به رغم کشته شدن پدرش به دست رژیم صهیونیستی، باز بر خوش خدمتی به این رژیم اصرار دارد و تمرکز خود را بر مهار و سرکوب عملیات های مقاومتی فلسطینیان گذاشته است.

این روزنامه اشاره کرد که با با گردشی مختصر در کرانه باختری به وضوح می توان به جنگ میراث در داخل جنبش فتح پی برد، زیرا این نسل پیر و سالخورده به هر شیوه ای در صدد حفظ جایگاه خود است حال آنکه ماجد فرج یکی از نزدیک ترین شخصیت ها به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان است و به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره کننده فلسطین، در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی نیز حضور داشته است.

هاآرتص افزود که یکی از فرزندان ماجد فرج در درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین بیت ایل در رام الله در ماه اکتبر گذشته به ضرب گلوله صهیونیست ها زخمی شد و فرج پس از اظهارات اخیرش مبنی بر اینکه 200 عملیات ضد صهیونیستی را خنثی کرده و 100 نفر از مبارزان مقاومت را بازداشت کرده است به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

ماجد فرج در اردوگاه الدهیشه متولد شد و در یکی از مدارس آنروا تحصیلاتش را گذراند. در جریان انتفاضه دوم و زمانی که او 13 ساله بود، پدرش برای بدست آوردن لقمه ای نان بیرون رفته بود که نظامیان رژیم صهیونیستی به ضرب گلوله او را به شهادت رساندند.

روزنامه هاآرتص تصریح کرد که فرج از جمله بنیانگذاران جنبش فتح در اردوگاه الدهیشه است و به خاطر عضویت در این جنبش و شرکت در تظاهرات ها، مجموعا 6 سال در زندان های صهیونیستی محبوس بوده است.

این روزنامه افزود که پس از شهادت یاسر عرفات و رسیدن محمود عباس به ریاست تشکیلات خودگردان، ماجد فرج به عنوان فرمانده سرویس های اطلاعاتی فلسطین برگزیده شد. او در انتخابات پارلمانی سال 2006 نیز شکست خورد.

روزنامه مذکور در پایان نوشت که ماجد فرج در نهایت به عنوان مدیر سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان انتخاب شد و در بازداشت نزیه الرقیعی معروف به "ابو انس لیبی" از فرماندهان سرشناس گروه القاعده دست داشت و به خاطر مشارکت در آزادی 2 شهروند سوئدی که توسط جبهه النصره در سوریه گروگان گرفته شده بودند، از طرف آمریکا جایزه دریافت کرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018