صفحه-اصلى/فلسطين

تحلیلگر صهیونیستی: حزب الله لبنان به یک ارتش واقعی مبدل شده است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

تحلیلگر ارشد مسائل امنیتی روزنامه عبری زبان "معاریو" به تشریح وضعیت اسفبار کنونی رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "یوسی میلمان" گفت که حزب الله لبنان در شرایط کنونی بزرگ ترین تهدید نظامی فراروی اسرائیل به شمار می رود.
وی ادامه داد که حزب  الله بیش از 100 هزار فروند موشک ذخیره در اختیار دارد که برد برخی از آنها به 250 کیلومتر می رسد و برخی از آنها مجهز به کلاهک های حاوی صدها کیلوگرم مواد منفجره است که می تواند هر نقطه در سرزمین های اشغالی 1948 از جمله اهداف راهبردی نظیر نیروگاه برق، نیروگاه اتمی دیمونا، فرودگاه بین المللی بن گورین، تاسیسات صنعتی، پایگاه های نظامی و فرودگاه های نظامی را نشانه رود. 

وی تاکید کرد که حزب الله موشک های زمین به دریا و سامانه های دفاعی قوی در اختیار دارد و از توانمندی های بالایی در زمینه جنگ سایبری برخوردار است .

این تحلیلگر اسرائیلی که به داشتن رابطه با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل شناخته شده است، تصریح کرد که حزب الله به یک ارتش واقعی مبدل شده است و نیروهای خودش را از سال 2006 تاکنون سه بار افزایش داده است.
میلمان ادامه داد که در حال حاضر تعداد نیروهای ارتش حزب الله به بیش از 40 هزار تن می رسد که نیمی از آنان را نیروهای ذخیره تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان ساخت که مناسبات امنیتی میان مصر و اسرائیل در شرایط کنونی بهتر از هر زمان دیگر است و این مناسبات مبتنی بر مصالح و منافع مشترک است.  

وی با بیان اینکه اسرائیل، مصر را همپیمان راهبردی خود می داند، افزود که توافقنامه صلح امضا شده میان رژیم صهیونیستی و مصر بخش اساسی امنیت این رژیم به شمار می رود. 

وی همچنین گفت که عبدالفتاح سیسی همپیمان راهبردی اسرائیل به شمار می رود، از زمان به قدرت رسیدن وی در مصر، مناسبات امنیتی و نظامی مصر و اسرائیل ارتقا یافته است.
لازم به ذکر است که مقامات امنیتی و سیاسی اسرائیل به صراحت اعلام کرده اند که سامانه های ضد موشکی گنبد آهنین، صولجان و غیره در جنگ سوم لبنان از تاسیسات راهبردی حمایت خواهند کرد، این مساله نشان می دهد که در این نبرد صهیونیست ها در معرض حملات موشکی حزب الله قرار خواهند گرفت. این اقدام در حالی صورت می گیرد که مقامات نظامی تل آویو پیش بینی می کنند که در این نبرد حزب الله دست به اقدامات غافلگیرانه خواهند زد، لذا ارتش اسرائیل تلاش خواهد کرد این جنگ را در کوتاه ترین بازه زمانی یکسره کند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018