صفحه-اصلى/فلسطين

پیام های سخنگوی قسام به جامعه صهیونیستی در سخنرانی دیروز سه شنبه

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

"#سخنرانی مرد نقابدار" هاشتاگی است که پس از سخنرانی دیروز سه شنبه ابو عبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به مناسبت پنجمین سالروز انجام مبادله اسرای "وفاداری به آزادگان" میان مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستی در سال 2011 در پایگاه های ارتباط جمعی راه اندازی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابو عبیده در این سخنرانی خود تاکید کرد که دشمن صهیونیستی همچنان از پرداخت تاوان مبادله اسرای جدید شانه خالی می کند، اما «عامل زمان هرگز نمی تواند به نفع این رژیم باشد» و اگر چنین فکری می کند، سخت در اشتباه است.

سخنگوی نقابدار حماس در این سخنرانی خود همچنین تصریح کرد که «دشمن صهیونیستی بر خلاف میل خود دیر یا زود تاوان (مبادله اسرا) را پرداخت خواهد کرد» و «هر وقت ما پرده از روی واقعیت هایی که مقاومت نزد خود نگه داشته است، برداریم، جهانیان و حتی اسرا و ملت فلسطین شگفت زده خواهند شد.»

مصطفی صواف تحلیلگر مسائل سیاسی فلسطین درباره پیام های این سخنرانی اظهار داشت که اظهارات ابو عبیده پیام های متعددی برای افکار عمومی جامعه صهیونیستی داشت که از جمله آنها می توان به فریب افکار عمومی این جامعه توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد. علاوه بر این، سخنرانی سخنگوی قسام نشان داد که این گردان ها ناگفته های زیادی دارند که اعلام آنها باعث خشنودی اسرا و خانواده هایشان خواهد شد.

صواف در گفتگو با خبرگزاری "خبر" فلسطین تصریح کرد که این اظهارات سعی در تشدید فشارهای جامعه صهیونیستی علیه نتانیاهو به منظور امضای مبادله اسرای جدید و پذیرش شروط مقاومت را داشت.

صواف اعلام کرد که ابو عبیده در سالروز مبادله وفاداری به آزادگان خواست این پیام اطمینان بخش را به اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی بفرستد که مساله آنها در راس اولویت های گردان های قسام قرار دارد.

وی افزود اسارت نظامیان صهیونیست در دست قسام ضامن آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینی است و دشمن صهیونیستی در قرارداد مبادله بعدی مجبور به پذیرش شروط مقاومت خواهد شد.

این تحلیلگر فلسطینی اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا هر از چند گاهی پیام هایی برای افکار عمومی جامعه صهیونیستی ارسال کند و توجه افکار عمومی از مساله اسرا را منحرف کند. وی ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده خبرهای خوشی از مذاکره غیر مستقیم برای امضای قرارداد مبادله اسرای جدید منتشر شود.

از سوی دیگر، مامون ابو عامر کارشناس مسائل صهیونیستی اعلام کرد که ابو عبیده در سخنرانی خود دست بر روی برخی مسائل مهم و مفاهیم واقعی گذاشت و نشان داد که حماس برگ های برنده قوی در بازی مذاکره بر سر مبادله اسرا در اختیار دارد.

ابو عامر هم تاکید کرد که امضای قرارداد مبادله اسرای جدید به واقعیتی حتمی برای گردان های قسام تبدیل شده است و بر خلاف تصور دولت صهیونیستی، این مساله خیال پردازی نیست.

وی افزود گردان های قسام ناگفته هایی دارد که تاکنون پرده از روی آنها بر نداشته است و از جمله آنها می توان به اجساد نظامیان صهیونیستی اشاره کرد که باعث تقویت موضع حماس در قراردادهای مبادله بعدی با رژیم صهیونیستی می شود.

ابو عامر همچنین اعلام کرد که گردان های قسام هیچ گونه اطلاعاتی را درباره نظامیان اسیر صهیونیستی فاش نمی کند؛ مگر اینکه طرف صهیونیستی بهایی را که رهبران سیاسی حماس مشخص می کنند، پرداخت کند. البته وی احتمال امضای قرارداد جدید مبادله اسرا در روزهای آینده را بعید دانست و در عین حال گفت که انتظار می رود در آینده گفتگوها درباره این مساله ادامه یابد؛ چرا که دشمن صهیونیستی چشم امید به عقب نشینی قسام از موضع خود دوخته بود، اما اوضاع بر خلاف میل آن رقم خورد و انتظاراتش برآورده نشد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018