صفحه-اصلى/فلسطين

تحلیلگر صهیونیستی: قدرت حماس در کرانه باختری رو به افزایش است

الناصره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

سایت عبری زبان "واللا" امروز چهارشنبه گزارش جامعی از "امیر بوحبوط" تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی را منتشر کرد. وی در این گزارش نگرانی محافل سیاسی و نظامی اسرائیل از مرحله حساس سیاسی و امنیتی پس از کناره گیری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از منصب خود و پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را تشریح کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بوحبوط در این گزارش به آنچه که از آن به عنوان "سناریوهای هولناک" یاد کرد، پرداخته است، سناریوهایی که نهادهای امنیتی اسرائیل آنها را بررسی می کنند، این اقدام حالی صورت می گیرد که این نهادها نگران هستند آمریکا از قطعنامه سازمان ملل علیه شهرک سازی در شورای امنیت حمایت کند و سران تل آویو به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشار قرار گیرند، امری که بر وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه طی ماه های ژانویه و فوریه آینده تاثیر می گذارد.  

این تحلیلگر اسرائیلی ضمن اشاره به سرخوردگی فلسطینیان در شرایط کنونی به خاطر ناکامی محمود عباس در ایجاد تغییرات مهم در گستره های سیاسی و اقتصادی، افزود که نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که قدرت و جایگاه جنبش مقاومت اسلامی حماس در کرانه باختری رو به افزایش گذاشته است و همین مساله عباس را به لغو انتخابات شهرداری ها واداشت.

وی تصریح کرد که گمانه زنی های محافل امنیتی اسرائیل حکایت از آن دارد که روند عملیات های مقاومتی که از اکتبر سال 2015 کلید خورده است، ادامه پیدا خواهد کرد. 

بوحبوط در این گزارش ضمن اشاره به وضعیت اسفبار نوار غزه، یادآور شد که هر لحظه امکان دارد اوضاع این منطقه به خاطر عدم بازسازی نوار غزه و بحران اقتصادی ملتهب و متشنج شود.  

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018