صفحه-اصلى/فلسطين

گوشه ای از آپارتاید اسرائیلی علیه فلسطینیان ساکن فلسطین اشغالی 1948

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

"جهاد ابوریا" نویسنده عرب در مقاله ای تحت عنوان "لزوم حمایت بین المللی از فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948" به آماری اشاره می کند که به خوبی آپارتاید رژیم صهیونیستی را به تصویر می کشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بخشی از این مقاله آمده است:

ـ فلسطینیان ساکن فلسطین اشغالی 1948 حق سکونت در 70 درصد از شهرها و روستاهای آن را ندارند و در حقیقت این مناطق به روی آنها بسته است و به زبان خود صهیونیست ها این مناطق "از وجود عربها پاک" است.

ـ فروش و یا اجاره 90 درصد از اراضی فلسطین اشغالی 1948 به غیر یهودیان ممنوع است.

ـ حدود یک سوم فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 در همین سرزمین آواره و بی خانمان هستند و رژیم صهیونیستی از بازگشت آنان به شهرها و روستاهایی که از آن کوچانده شده اند و اکنون یهودیان در آنجا سکونت دارند؛ ممانعت به  عمل می آورد و به موجب قوانین رژیم صهیونیستی، این افراد هر چند در مناطقی در فلسطین اشغالی غیر از محل اصلی سکونت و املاک خود حضور دارند غائب به شمار می روند.  

ـ با وجود این که بر پایه آمار مرکز آمار "اسرائیل"، فلسطینیان یا عربهای ساکن سرزمین های اشغالی 1948 بیش از 20 درصد از ساکنان این منطقه را تشکیل می دهند، اما مساحت مناطق مسکونی تحت مالکیت آنها تنها 2.5 درصد از کل مساحت فلسطین اشغالی است، حال آنکه قبل از فاجعه اشغال فلسطین (سال 1948) 95 درصد از مساحت کل این منطقه متعلق به فلسطینیان بود. 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018