صفحه-اصلى/فلسطين

تلاش روسیه برای برگزاری نشست میان عباس و نتانیاهو

مسکو ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

روسیه اعلام کرد که در تلاش برای برگزاری نشستی مشترک میان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو در آینده ای نزدیک خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عبری زبان "آی 24"، معاون وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی خبری در شهر قدس تاکید کرد که کشورش همچنان به مذاکرات و رایزنی با مسئولان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به منظور برگزاری نشستی با حضور رهبران دو طرف ادامه می دهد.

گنادی گاتیلوف اظهار داشت که طرفین فلسطینی و صهیونیستی موضع مثبتی در این باره دارند و ما نیز عجله ای برای کار نداریم و در زمانح مناسبت اقدام به برگزاری این نشست خواهیم کرد.

گاتیلوف اشاره کرد که مقدمات کامل این دیدار باید فراهم شود تا نشست با توجه به حساسیت و اهمیت ویژه ای که برای دو طرف دارد، با موفقیت برگزار شود و همین مساله موجب شده تا ما امروز اینجا باشیم و اوضاع و شرایط را ارزیابی و بررسی کنیم و به تماس های دیپلماتیک خود با مقامات فلسطینی و صهیونیستی به منظور زمینه سازی برای برگزاری این نشست ادامه دهیم.

وی تاکید کرد که هدف اصلی روسیه از برگزاری این نشست احیای روند مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی در اسرع وقت است. وی عنوان کرد که هم اکنون طرح ها و ایده هایی در این زمینه مطرح شده که یکی از آن ها طرح صلح فرانسه و دعوت به برگزاری اجلاس بین المللی صلح در اواخر سال جاری است.

گاتیلوف بر ضرورت بررسی نتایج هرگونه نشست و اجلاسی قبل از برگزاری آن و فرصت هایی که این نشست ها برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی ایجاد می کنند، تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد که روسیه اخیرا خواستار برگزاری اجلاسی بین المللی به منظور تحقق صلح و سازش در خاورمیانه شد و این ایده با موافقت شورای امنیت نیز همراه بود و ما در آن زمان تاکید کردیم که تا قبل از احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی به دنبال برگزاری اجلاس بین المللی نخواهیم بود.

این در حالی است که گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی قرار است امروز شنبه طی سفری 3 روزه راهی مسکو شود.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر تاکید کرد که اردان در این سفر با وزیر دادگستری روسیه و شماری از مقامات پلیس این کشور دیدار کرده و موضوع همکاری میان پلیس روسیه و اسرائیل را با آن ها بررسی خواهد کرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018