صفحه-اصلى/فلسطين

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد؛

سیاست تخریب منازل مجریان عملیات های مقاومتی شکست خورده است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

سیاست تخریب منازل مجریان عملیات های مقاومتی در جریان انتفاضه قدس شکست خورده است و اجرای این سیاست هیچ نتیجه ای در توقف عملیات های مقاومتی علیه اهداف صهیونیستی نداشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، اظهارات خانواده های تعدادی از فلسطینیان که منازل آنها در قالب سیاست مجازات خانواده های مجریان عملیات های مقاومتی تخریب شده است، نشان می دهد که این سیاست هیچ تاثیری بر روی آنها نداشته و این خانواده ها از اقدام اعضای خود پشیمان نیستند و قصد ندارند از مقاومت دست بردارند، بلکه بر عکس باعث افزایش مقاومت و انزجار بیشتر از رژیم صهیونیستی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که سیاست تخریب منازل مبارزان مقاومت فلسطین که از زمان جنگ سال 1967 تا دوران انتفاضه دوم فلسطین در سال 2000 و تا به امروز ادامه داشته است، باعث تخریب دست کم 666 باب منزل مبارزان مقاومت تنها طی 5 سال شده است.

این شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود آورده است که در سال 2005 کمیته ای به ریاست "اودی شانی" مدیر کل وزارت جنگ اسرائیل خواستار توقف این سیاست به خاطر شک و تردیدهای موجود درباره کارآمدی این سیاست و مغایرت آن با قوانین بین المللی شده بود.

در همین راستا، "یونا فوجل" ژنرال سابق ارتش صهیونیستی اعلام کرد که تخریب منازل مجریان عملیات های مقاومتی اقدامی بازدارنده برای دیگر مجریان عملیات های مقاومتی نیست؛ چرا که اگر چنین بود، انتفاضه دوم فلسطین شکل نمی گرفت.

این شبکه تلویزیون صهیونیستی همچنین به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قصد تخریب تعداد بیشتری از منازل مجریان عملیات های مقاومتی را دارد تا به نوعی باعث جلوگیری از تکرار این عملیات ها شود.

به گزارش این شبکه صهیونیستی، از زمان آغاز انتفاضه اخیر (انتفاضه قدس که از ماه اکتبر سال 2015 آغاز شده است) ارتش صهیونیستی 26 منزل را در کرانه باختری و قدس اشغالی تخریب کرده است و 40 منزل دیگر در نوبت تخریب قرار دارند.

در پایان گزارش شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است که تاوان این تلاش برای ایجاد توان بازدارندگی، تداوم چالش ها برای دولت صهیونیستی خواهد بود و این سیاست که از سال ها پیش اجرا می شود، شکست خورده است و بر عکس، باعث افزایش عملیات های مقاومتی شده است.

گفتنی است که بر اساس گزارش دیروز جمعه دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد، عملیات های تخریب منازل فلسطینیان در شرق قدس و مناطق موسوم به "ج" در کرانه باختری از آغاز سال جاری (2016) تاکنون در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است. این نهاد بین المللی همچنین از تخریب 806 منزل در منطقه "ج" و 153 منزل در قدس شرقی از آغاز سال جاری تاکنون خبر داده است که باعث آوارگی 1165 فلسطینی در مناطق "ج" و 227 فلسطینی دیگر در شرق قدس شده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018