صفحه-اصلى/فلسطين

درخواست غرامت اروپا از رژیم صهیونیستی به خاطر تخریب منازل فلسطینیان

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

کمیته ای اروپایی از رژیم صهیونیستی به خاطر تخریب منازل موقت و ثابت فلسطینیان در کرانه باختری درخواست غرامت کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، کمیته امور خاورمیانه در اتحادیه اروپا از تمامی 28 کشور عضو این اتحادیه خواست از رژیم صهیونیستی به خاطر تخریب خانه های فلسطینیان ( خانه های احداث شده توسط اتحادیه اروپا در کرانه باختری) شکایت کرده و این رژیم را وادار به پرداخت غرامت کنند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعتراض خود به این درخواست را مقابل مقر اتحادیه اروپا و برخی کشورهای عضو این اتحادیه نشان داد.

روزنامه مذکور اشاره کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی گفته اند که توصیه کمیته مذکور که دو هفته پیش صادر شده، الزام آور نخواهد بود اما می تواند پیش زمینه ای برای اتحادیه قطعنامه هایی در کمیته امنیتی ـ سیاسی اتحادیه اروپا در این خصوص باشد.

این توصیه همچنین پس از شکست مذاکرات میان شخصیت های دیپلماتیک اروپایی و صهیونیستی صادر شده است.

اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواسته تا تخریب منازل فلسطینیان به بهانه عدم دریافت مجوز از جمله تعدادی از خانه ها و ساختمان های احداث شده از سوی این اتحادیه را متوقف کند. دو طرف تاکنون مذاکراتی را نیز در این باره انجام داده اند اما هیچ نتیجه ای در پی نداشته است.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی اخیرا تخریب خانه ها و مدارس احداث شده تحت حمایت اتحادیه اروپا در مناطق دور دست در کرانه باختری را شدت بخشیده و مدعی است که این خانه ها و ساختمان ها به طور غیر قانونی و بدون مجوز احداث شده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018