صفحه-اصلى/فلسطين

جهاد اسلامی خواستار حمایت از اسرای اعتصاب کننده غذا شد

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی در استان های رام الله و بیره عموم ملت فلسطین، آزادگان و نهادهای مدافع حقوق بشر را به حمایت از اعتصاب غذای اسیر انس شدید و احمد ابو فاره فراخواند. این در حالی است که این دو اسیر فلسطینی پس از آنکه دادگاه عالی صهیونیستی گزارش پزشکی احلام حداد وکیل بنیاد قدس در مورد آن ها را نپذیرفت، تصمیم به ادامه اعتصاب غذا و تشدید اقدامات اعتراضی خود گرفتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود غوانمه از رهبران جهاد اسلامی تصریح کرد که اعتصاب غذای شدید و ابو فاره برای 80 امین روز متوالی ادامه دارد و پس از حکم اخیر دادگاه عالی صهیونیستی، آن ها تصمیم به تشدید اقدامات اعتراضی خود و تحریم جلسات دادگاه و حتی دیدارها و ملاقات های شخصی گرفته اند و از ساعت 6 شامگاه دیروز دوشنبه از نوشیدن آب نیز امتناع می ورزند.

غوانمه از تمامی فلسطینیان، آزادگان جهان، نهادهای حقوقی، پزشکی، قانونی و احزاب فلسطینی خواست برای نجات جان این دو اسیر فلسطینی دست به تحرکاتی جدی بزنند به ویژه اکنون که وضعیت سلامت آن ها به شدت رو به وخامت است و هر لحظه بدتر می شود.

وی در ادامه به گزارش پزشکی مفصل تهیه شده از وضعیت این دو اسیر فلسطینی و بیماری هایی که به آن مبتلا شده اند اشاره کرد و از نهادهای حقوق و بشر دوست داخلی و خارجی خواست برای نجات جان آنان سریعا وارد عمل شوند. وی ملت و گروه های فلسطینی را نیز به حمایت همه جانبه از این دو اسیر فلسطینی و برپایی تظاهرات ها و برنامه های مختلف به منظور اعلام همبستگی با آنان فراخواند.

لازم به ذکر است که اسیر انس شدید و احمد ابو فاره بیش از 80 روز است که در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند اما سازمان زندان های صهیونیستی همچنان از پذیرش خواسته های آنان خودداری کرده و به همین سبب این دو اسیر فلسطینی وضعیت بسیار خطرناکی دارند و هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018