صفحه-اصلى/فلسطين

بیانیه مصر در توجیه پس گرفتن پیش نویس قطعنامه

قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه ای در توجیه اقدام این کشور در پس گرفتن قطعنامه محکومیت شهرک سازی در شورای امنیت گفت که عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در مورد لزوم ایجاد فرصت برای دولت جدید آمریکا جهت تعامل همه جانبه با مساله فلسطین به توافق رسیدند. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع مصری، ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به این مطلب، افزود که این اقدام در جریان گفت و گوی تلفنی شامگاه پنجشنبه سیسی و ترامپ و همزمان با درخواست مصر مبنی بر تعویق رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه محکومیت شهرک سازی در شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفت. 

در این بیانیه آمده است که طرفین در این گفت و گوی تلفنی پیرامون این پیش نویس به بحث و گفت و گو پرداختند و در مورد لزوم فرصت دهی به دولت جدید آمریکا برای تعامل همه جانبه با مساله فلسطین به توافق رسیدند.

در این بیانیه می خوانیم که طرفین در این تماس تلفنی آینده مناسبات مصر و آمریکا ؛ به ویژه در سایه پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این در حالی است که در پیش نویس این قطعنامه بندهایی نیز آمده است که مقاومت ملت فلسطین در برابر شهرک سازی را زیر سوال برده است.آنچه در این میان مهم جلوه می کند صرفا پس گرفتن قطعنامه یاد شده از جانب قاهره نیست، بلکه دخالت سریع و فوری دونالد ترامپ در این خصوص است.همین دخالت قوی ترامپ گویای این نکته مهم است که اسرائیل جایگاه بسیار ویژه ای در سیاست خارجی ترامپ خواهد داشت و رژیم صهیونیستی در دولت وی نیز خط قرمز آمریکا باقی خواهد ماند.

این اقدام ترامپ شائبه وابستگی وی به جریان تندروی "صهیونیسم مسیحی" را بیشتر تقویت می کند. گفته می شود ترامپ در سیاست خارجی خود در منطقه خاورمیانه بر اساس رویکرد "نخست اسرائیل" عمل خواهد کرد و در این راستا حاضر است بدون توجه به اعتراضات احتمالی سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل کند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018