صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

تبدیل مدارس یهودی فرانسه به پادگان های نظامی و آموزش هنرهای دفاع شخصی

پاریس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مدارس یهودی فرانسه تبدیل به پادگان های نظامی شده اند که عناصر پلیس و ارتش و حتی اولیای دانش آموزان به صورت 24 ساعته مشغول دفاع از آنها هستند و در آنها فنون و هنرهای نظامی رایج در ارتش صهیونیستی آموزش داده می شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع فرانسوی، نگرانی های امنیتی به شدت بر اطراف و حیات مدارس یهودی در فرانسه سایه افکنده و به جزء لاینفک نظام آموزشی این کشور تبدیل شده اند و دانش آموزان در این مدارس، هنرهای دفاع شخصی را که در ارتش صهیونیستی آموزش داده می شوند، فرا می گیرند و با نحوه مقابله با عملیات های مقاومتی و راه های شناسایی مهاجمان و افراد مظنون آشنا می شوند.

مجله "لونوویل آبزرواتر" فرانسه ضمن بازدید از یکی از این مدارس که در قلب پاریس واقع شده است و با دیگر مدارس دولتی تفاوت دارد، گزارشی درباره فضای حاکم بر این مدرسه منتشر کرده و به ترس و هراس حاکم بر دانش آموزان این مدارس نسبت به وقوع عملیات های ضد صهیونیستی اشاره کرده است.

این مجله تاکید کرده است که دانش آموزان یهودی در فرانسه به محض ورود به مدرسه از حجم تدابیر امنیتی اتخاذ شده تعجب نموده و احساس می کنند که در دوران جنگ به سر می برند؛ چرا که نظامیان با لباس ها و تجهیزات نظامی و سلاح در دست به صورت شبانه روزی و حتی در روز تعطیل پایان هفته از آنها نگهبانی می کنند.

دروس مختلف

در داخل مدرسه هم، حیات مدرسه به حیات یک مدرسه عادی شبیه نیست؛ چرا که در بخش بزرگی از آن تجهیزات نظامیان قرار داده شده است و گویی دانش آموزان در محاصره به سر می برند.

این حوادث در سال 2016 در فرانسه و در یک مدرسه یهودی در وسط پاریس روی می دهد و این مدرسه از لحاظ تدابیر امنیتی و عملیات های نگهبانی هیچ تفاوتی با 300 موسسه تربیتی دیگر در داخل فرانسه ندارد و این اقدامات از سوی وزارت کشور فرانسه و از ترس وقوع عملیات ها و حملات اتخاذ شده است.

مدارس یهودی با بازی هایی که دانش آموزان را تشویق به سکوت به منظور در امان ماندن از دید دیگران می کند، سعی در آموزش راه های مقابله با عملیات های ضد یهودی به آنها را دارند و این دانش آموزان باید به سرعت با راه های اختفا آشنا شوند و اخیرا مدارس تدابیری را برای مقابله با وضعیت های وقوع حملات با استفاده از گازهای شیمایی اتخاذ نموده اند.

از روز دوشنبه تا جمعه اطراف تمامی مدارس یهودی در فرانسه به شدت کنترل می شود و حتی خیابان های منتهی به این مدارس هم تحت نظر هستند و در این عملیات ها تنها عناصر پلیس و ارتش مشارکت ندارند، بلکه گروهی از اولیای دانش آموزان هم در این طرح ها مشارکت می کنند.

کنترل سفت و سخت

صبح یکی از روزهای ماه فوریه، رادیو فرانسه اخباری درباره وجود بمب در یکی از دبیرستان های فرانسه منتشر می کند و بلافاصله پدر یکی از دانش آموزان یهودی اقدام به وضع مانع در راه منتهی به یکی از مدارس می کند و ضمن جلوگیری از تردد خودروها در این مسیر، داخل آنها را هم تفتیش می کند.

در واقع این شیوه نظارت و حراست داوطلبانه از سال 2012 و پس از حمله به مدرسه اوزار هاتوراه در شهر تولوز اتخاذ شد و سازمان حمایت از اقلیت یهودی فرانسه بر نحوه فعالیت این مجموعه ها نظارت دارد. این سازمان در آغاز مسئولیت شناسایی والدین آماده انجام چنین مسئولیتی را بر عهده داشت و پس از آن اقدام به آموزش هنرهای دفاع شخصی مورد استفاده در ارتش صهیونیستی به آنها کرد تا در موارد لزوم برای حفاظت و مراقبت از دانش آموزان از این شیوه ها استفاده کنند.

این مساله به نوبه خود نشانگر حجم ترس و هراس حاکم بر مدارس یهودی فرانسه و والدین دانش آموزان است و آنها هر لحظه احتمال وقوع عملیات ضد صهیونیستی در این کشور اروپایی حامی صهیونیست ها و رژیم صهیونیستی را می دهند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018