صفحه-اصلى/فلسطين

تلاش تشکیلات خودگردان برای بازگشت به نوار غزه

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه آینده در چارچوب یک سفر رسمی سه روزه وارد قاهره ـ پایتخت مصر ـ می شود و با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور و سامح شکری وزیر امور خارجه و خالد فوزی مدیر کل سرویس های اطلاعات مصر دیدار می کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه "الحیات" چاپ لندن ضمن اشاره به این مطلب، افزود که این دیدار بر حمایت مصر از حقوق قانونی ملت فلسطین و ادامه دفاعش از مساله فلسطین در تمامی محافل بین المللی مترکز خواهد شد؛ به ویژه اینکه قاهره به زودی ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده می گیرد.
پیش بینی می شود که این شورا در نشست روز جمعه آینده بحث حمایت بین المللی از فلسطینیان را مورد بررسی قرار دهد، این اقدام در حالی صورت می گیرد که تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ساز و کارهایی برای اجرای مصوبات سابق مربوط به حمایت بین المللی از فلسطینیان است.
از سوی دیگر، منابع مصری اعلام کردند که مقامات قاهره در جریان این دیدار بر حمایت مصر از تشکیلات رام الله و تلاش هایش در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید خواهند کرد. 
این منابع افزودند که در جریان این ملاقات تلاش های مصر برای حمایت از آرمان فلسطین و همچنین محوریت نقش مصر در زمینه حفظ امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه و یکپارچه سازی کشورهای عربی در مصاف با چالش های فراروی امت عربی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
منابع مذکور خاطرنشان ساختند که طرفین در جریان این دیدار بحران انسانی و امنیتی سرزمین های اشغالی فلسطین و خشم ملت فلسطین از تداوم تعرضات اشغالگران صهیونیست به مقدسات اسلامی و ادامه شهرک سازی را مورد بررسی قرار خواهند داد.
این منابع یادآور شدند که عباس و مقامات قاهره پیرامون دستور کار نشست آتی سران عرب در موریتانی و تلاش های کشورهای عربی برای حمایت از تشکیلات خودگردان بحث و گفت و گو خواهند کرد. 
منابع مصری تصریح کردند که طرفین در این دیدار پیرامون اوضاع نوار غزه و تلاش تشکیلات خودگردان برای بازگشت به باریکه غزه جهت نظارت بر گذرگاه های این منطقه به بحث و  تبادل نظر خواهند پرداخت.  

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018